Coronakrisen
13.04.2021SCM.dk
Aktive investeringer hjælper virksomheder under corona
Virksomheder, der har investeret på grund af Covid-19 klarer sig bedre end virksomheder, der har været tilbageholdende i deres investeringsstrategi. Det viser nye tal baseret på en rundspørge hos ledere af danske SMV-virksomheder.
19.03.2021SCM.dk
Flybranchen er i frit fald efter 2020
At firmaers salg i gennemsnit er faldet i 2020 i forhold til 2019 kan næppe komme som en overraskelse for mange ovenpå det år, vi har haft os. At flybranchen er hårdest ramt, er næppe heller et chok. Sammenligner man med året før, har flybranchen tabt over 60 procent af sit salg.
17.11.2020Freja Transport & Logistics A/S
Sponseret
FREJA hjælper Dansu med luftfragt af værnemidler fra Kina
Siden coronakrisen ramte Danmark i starten af året, har der været stor efterspørgsel på varer som håndsprit og mundbind. Den store efterspørgsel har den familieejede virksomhed, Dansu A/S, også kunne mærke.
27.08.2020Tasklet Factory
Sponseret
Tasklet Factory trodser Corona-krise med trecifret vækst i USA
Tidligere på året, i Corona-krisens spæde start, kunne danske Tasklet Factory berette om øget vækst i deres amerikanske afdeling. Det var på et tidspunkt, hvor verden endnu ikke kendte til krisens alvor, og hvor hårdt, særligt USA, ville blive ramt.
20.08.2020SCM.dk
Coronakrise udløser ny rekord i tomme butikker
I tredje kvartal sætter antallet af udbudte butikslokaler ifølge erhvervsportalen Ejendomstorvet.dk ny rekord . De historisk høje tal afspejler flere måneders coronakrise med opsagte lokaler fra forretninger og spisesteder - og eksperter frygter, at vi næppe har set toppen endnu.
20.08.2020SCM.dk
En stram udgave af S&OP hjalp Nissens Automotive gennem covid-19
Den danske leverandør til det internationale automotive-eftermarked etablerede hurtigt en smallere og hurtigere sales & operations planning proces med hyppigere frekvenser, da coronapandemien ramte. Det hjalp virksomheden til hele tiden at være tæt på udviklingen på både leverandør- og kundesiden.
11.08.2020SCM.dk
Cost er tilbage på toppen af SCM-agendaen
Cost, kunstig intelligens og CO2 sætter agendaen for supply chain ledere. Det viser en undersøgelse udført af Syncronic lige før Covid-19. Digitalisering og CO2 er gengangere, mens cost rykker frem i bussen i forhold til foregående år. Og så spiller servitization og instant response en voksende rolle.
Hold dig opdateret med SCM.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.
Udgiver
Copyright 2023