Tema: Optimering af last-mile-logistik
Foto: 123rf.com.
Forbrugerne kræver hurtigere, mere præcise og mere bæredygtige leverancer, når de køber varer på nettet. Det presser virksomheder til at finde nye, innovative løsninger. I dette tema udforsker vi, hvordan teknologiske og operationelle forbedringer kan optimere leveringsprocessen, reducere omkostninger og miljøpåvirkning samt skabe bedre kundeoplevelser.
31.03.2025SCM.dk
Alt er logistik, og det gælder ikke mindst levering til dørtrin
Last-mile leveringer kan lægge beslag på over halvdelen af en forsyningskædes samlede omkostninger. Der er altså tale om en virkelig tung post – og samtidig har Covid-19 skabt en forventning om hurtig og ofte gratis levering. Samlet set gør det last-mile-logistik til en meget stor udfordring for virksomheder, der kræver tæt strategisk opmærksomhed.
31.03.2025Brother Nordic A/S
Sponseret
Lille label, stor fortælling: en artikelserie om linerless labels
Linerless labels. Du har sikkert hørt begrebet før. Men hvad gemmer sig egentlig bag den innovative teknologi, og hvorfor vækker det så meget opmærksomhed inden for opmærkning? I denne artikelserie med labelspecialisterne Torben Christensen og Stefan Andersen dykker vi ned i linerless-universet, hvor vi vender hver en label og kigger nærmere på den spændende fremtid for løsninger med linerless. Selvom en linerless label er lille, fortæller de en stor historie om innovation, miljø og en smartere måde at arbejde på. Dette er ikke en artikel, du vil vende bagsiden til.
28.03.2025Bring
Sponseret
Sådan kan automatiseret 3PL lager optimere din Last Mile-logistik
Dette er hvordan automatisering inden for fulfilment (3PL) kan optimere hele logistikkæden – fra opbevaring til last mile-leverancer. Læs hvordan det kan øge effektiviteten, reducere omkostninger og miljøpåvirkning samtidig med at det skaber bedre kundeoplevelser.
11.02.2025SCM.dk
3 ud af 4 globale kunder vil ikke betale ekstra for bæredygtig levering
Bæredygtighed er blevet en strategisk nødvendighed for små og mellemstore virksomheder (SMV’er) og påvirker markant deres langsigtede værdi og troværdighed. Men der er store udfordringer med at få det omsat til praksis, viser en global undersøgelse. 53 procent forventer for eksempel kun at investere 1-3 procent af deres driftsbudget i bæredygtighed, og globalt set er 77 procent af kunderne ikke villige til at betale ekstra for bæredygtig levering.
31.03.2025Gordon Delivery Denmark ApS
Sponseret
Temperaturfølsomt gods: Sådan hjælper teknologien dig med at bevare kontrollen
Fra dagligvarer til medicin – præcise leverancer med korrekt temperatur er afgørende. Det handler ikke kun om kundetilfredshed, men også om lovgivning, sundhed og sikkerhed. I en verden med stigende krav til friskhed og præcision, spiller teknologien bag temperaturstyret logistik en stadig vigtigere rolle.
31.03.2025Bring
Sponseret
Fremtidens logistik: Bring leverer nu med elbiler i 79 danske byer
I begyndelsen af 2025 satte Bring yderligere 21 nye elbiler på de danske veje. Det betyder, at Bring nu leverer pakker med elbiler i 79 danske byer. Investeringen er et vigtigt skridt i strategien om at gøre leveringen ud til modtagerne mere bæredygtig og samtidig indfri ambitionen om, at alle leveringer på last mile skal ske med elbil inden udgangen af 2025.
31.03.2025Brother Nordic A/S
Sponseret
Rejsen for en lager-label – sådan optimerer du dit lagerstyringssystem
Har du nogensinde undret dig over, hvad der egentlig sker, når en label forlader lageret og begiver sig ud på sin lange rejse til forbrugeren? Vi tager dig med på en rejse fra produktidentifikation til levering, hvor vi både afslører, hvad der kan gå galt, og hvordan du undgår katastrofer.
06.10.2023SCM.dk
Tænk ud af leverings-boksen kære supply chain kollegaer
Der er brug for nytænkning af den sidste-kilometer-levering. Fordi alle virksomheder med e-handelsleveringer til forbrugere stirrer ind i en mur af klima- og trængselsudfordringer: ”Vi skal præstere flere drops per tur, og vi skal køre færre kilometer på vejen med mindre tom loft i lastrummet. Det kan vi kun gøre ved at samarbejde på tværs af brancher og konkurrenter”, lyder det fra Peter Langskov, IKEA.
03.10.2023SCM.dk
Månedens udfordring: Omnichannel og klima ryster forsyningskæde-posen
Pandemien sparkede for alvor gang i e-handlen for IKEA. Det har sat skub i transformation af forsyningskæden for at skabe en omnichannel, der kan det hele på én gang. Sammen med klimakrisens konsekvenser for driften, udgør det to af de største udfordringer for Ikeas forsyningskæde.
12.02.2025SCM.dk
Posten Bring moderniserer pakkehåndtering med cloudteknologi
I takt med at vi både sælger og køber mere og mere på nettet, er kravene til levering steget markant. Det mærker man også ved Posten Bring. Sammen med Tata Consultancy Services (TCS) har de ved hjælp af cloudteknologi og innovative løsninger løftet pakkehåndteringen til et helt nyt niveau.
30.09.2024SCM.dk
Målet er at skabe en revolution inden for pakkedistributionen
Belters innovative pakkeboksløsninger kombineret med SALTO WECOSYSTEMs brancheførende Smart Access-teknologi vil være med til at sætte nye standarder for brugervenlighed, sikkerhed og bæredygtighed inden for pakkedistributionen.
03.03.2025SCM.dk
Medicin på køl kan nu leveres til dørtrin
Apopro, Danmarks største online-apotek, lancerer et nyt partnerskab med last mile-virksomheden Gordon for at gøre det lettere at få medicin leveret til hjemmet. Med det nye partnerskab kan alle danskere bestille lægemidler, der kræver opbevaring på køl online og få dem leveret direkte til døren.
Se flere temaer
Se alleHold dig opdateret med SCM.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.
Udgiver
Copyright 2023