Amazon
17.03.2022SCM.dk
Selvom Amazon er en e-mastodont, tager det tid at overvinde et marked
På trods af at Amazon ser mod nye markeder, er de fortsat klart størst i USA, hvor det meste af deres overskud og omsætning kommer fra. På det europæiske marked har Amazon endnu ikke har formået at skabe en forretning, der tjener penge, ifølge deres regnskaber.
17.12.2020TrueCommerce
Sponseret
Øg dit salg med en eCommerce platform til B2B-handel
E-handel mellem virksomheder kan være en kompleks affære, især når dine samhandelspartnere benytter sig af forskellige IT-systemer eller mere manuelle løsninger, men nu kan du handle elektronisk med kunder, som ikke er på EDI.
03.11.2020SCM.dk
Amazon.se både en trussel og mulighed for SMV’ere
I sidste uge slog Amazon.se de digitale døre op, og svenskerne har nu adgang til over 150 millioner forskellige produkter fordelt på over 30 kategorier. Lokale virksomheder skal holde sig på dupperne for at holde trit med internetgiganten, men kan samtidig også udnytte Amazons ankomst på markedet til at udvide deres forretning – i hvert fald hvis det står til Amazon selv.
02.11.2020SCM.dk
95 procent af detailhandlen er ikke Amazon-klar
Ny omnichannel-undersøgelse viser, at detailhandlen ikke er klar til, at Amazon indtager de nordiske markeder inden længe. Kun fem procent af virksomhederne lever op til de ni kriterier, der er udpeget som basale for at kunne levere grundlæggende omnichannel-service, hvilket er essentielt i konkurrencen med Amazon. Danskerne klarer sig dog bedst.
23.10.2020SCM.dk
Amazon dominerer også i Europa: En forretningsmulighed for danske e-handlere
I 2019 blev der omsat for 143 milliarder euro i europæisk cross-border-handel. Amazon snupper en stor del af kagen, og derfor skal danske e-handlere være opmærksomme på den mulighed, der ligger i Amazon, for at kickstarte et eksporteventyr.
Hold dig opdateret med SCM.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.
Udgiver
Copyright 2023