10.06.2022 | Innovation
Case: Terminaltransport kan altid optimeres med store gevinster til følge
Indhold fra partner Hvad er dette?
Mange transportoperatører vil nok mene, at transporten af varer og gods allerede er fuldt optimeret efter det muliges kunst. Vi mener, at det altid er muligt at optimere endnu mere.
Der er udfordringer nok at tage fat på, når det kommer til optimering og omstilling af logistiksektoren. Hvis vi blot skal nævne få – er der klimakrisen, den globale forsyningskrise, øget vare-flow, historisk høje brændstofpriser, akut chaufførmangel og så videre. Nogle af de udfordringer kan I afhjælpe ved at kapacitetsoptimere jeres fragt yderligere, så I får mere gods med hver lastbil og i sidste ende helt kan spare lastbilkørsler.
Hvad der er sparet er tjent
Der er mange steder I kan sætte ind. Det gælder både transport af gods mellem produktions- og distributionsterminalerne (hub-hub), herunder rutebaseret transport af halv- eller helfabrikata fra produktionssted til mellemlager eller helt ud til distributionsterminalen.
Udnyt fragtrummets kapacitet optimalt
Mange transportoperatører vil nok mene, at transporten af varer og gods allerede er fuldt optimeret efter det muliges kunst. Vi mener, at det altid er muligt at optimere endnu mere. Missionen er at komme den tomme luft i lastbilernes fragtrum til livs, så I kan undgå tomkørsel og transport af overløbspaller mellem jeres lokationer. Hvis I samtidigt kan reducere jeres lagerbehov og den tid det tager at pakke/læsse/losse bilerne, er det endnu et plus. Med SpaceInvaders pallestativer kan I forberede alt jeres gods allerede på ranken, og på den måde håndtere og flytte godset fuldt optimeret gennem hele værdikæden – faktisk helt ud til slutkunden. I kan også stable skrøbeligt, farligt eller særlig værdifuldt gods. På den måde udnytter I kapaciteten i fragtrummet bedre. Det gælder også gods, som I normalt ikke kan stable. I vil opleve, at der ofte kun skal ganske få dobbeltstablinger til at skabe meget synlige resultater, på bundlinjen og i klimaregnskabet.
Vi har skrevet en case som giver god indsigt i hub-hub optimering med SpaceInvaders transportsystem, der handler om hvordan I kan kapacitetsoptimere med dobbeltstabling. Vi håber I vil læse med.
Download case:
https://www.spaceinvader.com/wp-content/uploads/2022/06/SpaceInvader-Kapacitetsoptimering-terminaldrift-100622.pdf
Branchenyt
SpaceInvader får Børsens gazelle-pris 2022
Prisen gives til de virksomheder, der har skabt størst omsætningsvækst i det forgangne år. Ud af de rekordmange virksomheder der i år modtog prisen, placerer SpaceInvader sig i top 12% med en omsætningsvækst på 370%.
Indhold fra partner
Branchenyt

SpaceInvader distributionsløsning
Der er mange gevinster at hente i distributionen, når I dobbeltstabler pallegodset med SpaceInvader.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Klimarapport - SpaceInvader sparede sine kunder for 6.645 tons CO2 i 2021
Vores klima er mere end nogen sinde udfordret. Og vi skal rykke på de rigtige løsninger. Løsninger der beviseligt skaber værdi. Dét gør vi i SpaceInvader. Og vi har taget vores egen medicin og bevist dette, ved at udvikle vores klimarapport for 2021.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

SpaceInvader ansætter international profil med ’transport i blodet’ som kommerciel direktør
SpaceInvaders nye kommercielle direktør (CCO), Britta Toftum, bringer mange års erfaring fra international logistik med sig, senest SAS Cargo.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Stænger versus stativer
Hvorfor køre med pallestativer fra SpaceInvader, når vi kan køre med stænger, som mange operatører allerede kender og bruger? Og det er et rigtig godt spørgsmål, som vi gerne vil forsøge at give et nuanceret svar på.
Indhold fra partner
Planlægning

PostNord: Vi sparer hver 8. lastbil
I efteråret 2019 indledte en af Nordens største logistikoperatører, PostNord i Danmark, et prøvepakkeforløb med SpaceInvader for at finde ud af, om SpaceInvaders logistiksystem kunne optimere og skabe gevinster i PostNords line-haul drift – altså driften af gods der fragtes fra terminal til terminal.
Indhold fra partner