SpaceInvader ansætter international profil med ’transport i blodet’ som kommerciel direktør

SpaceInvaders nye kommercielle direktør (CCO), Britta Toftum, bringer mange års erfaring fra international logistik med sig, senest SAS Cargo.

Med Brittas mange år i logistikbranchen har hun med egne ord ’transport i blodet’. Foto: SpaceInvader.

Den grønne danske iværksættervirksomhed, SpaceInvader, har pr. 1. juni 2022 ansat den internationale logistikprofil Britta Toftum som kommerciel direktør (CCO). Britta har en lang og flot karriere bag sig hovedsageligt inden for salg, logistik og ledelse. Hun kommer blandt andet med en stærk ledelsesmæssig baggrund fra SAS; størstedelen af tiden i SAS Cargo som europæisk salgsdirektør i fire år og senere som salgsdirektør for SAS Cargo i Nordamerika med base i New York fra 2014-18. Efter mere end 10 år med logistisk salgsledelse påtog Britta sig i 2018 den udfordrende rolle som chef for SAS’s mere end 1.100 kabinepersonale i hhv. Norden og Asien; en stilling hun har været i frem til maj 2022.

Det er med stor forventning og begejstring, at Britta nu skifter spor til iværksætter-verdenen i sin nye kapacitet som SpaceInvader´s CCO. Selskabet er i fuld gang med at hjælpe logistikoperatører, indtil videre primært i Skandinavien, med at optimere deres fragtkapacitet med selskabets innovative og patenterede pallestativ løsning. Med SpaceInvader’s løsning kan operatørerne stable pallegods sikkert og effektivt, så højden i fragtrum udnyttes maksimalt, og dermed spare både plads, penge og CO2.

SpaceInvaders løsning slår mange fluer med ét smæk i en udfordrende tid, hvor der skal findes hurtige klimaløsninger og der er akut og massiv mangel på lastbilchauffører. Samtidig har pandemien bidraget til den globale forsyningskrise, og senest har krigen i Ukraine skabt historisk høje brændstofpriser, ligesom logistikoperatører snart kan forvente CO2 afgifter på deres kørsel.

Om skiftet til SpaceInvader efter mange år i luftfragt siger Britta; ”Jeg glæder mig virkelig meget til at komme i gang. Det her er ’the perfect storm’, og SpaceInvaders løsning er en af dem hvor man tænker, ’hvorfor har ingen tænkt på dét før’? Løsningen er banebrydende, og de allerede dokumenterede gevinster er enorme for både klimaet og operatørernes bundlinje!”

Steen Frederiksen, CEO i SpaceInvader siger om Britta: ”Vi er rigtig glade for, at Britta vil med på vores mission om at gøre transportbranchen grønnere og økonomisk mere bæredygtig. Hun kommer med stor professionalisme, positiv power og mange års international erfaring fra logistikbranchen som er utrolig værdifuld, fordi vi nu er i gang med at skalere virksomheden. Vi står med en unik løsning, og jeg er sikker på at Britta er dén der kan løfte os til næste niveau!”

Med Brittas mange år i logistikbranchen har hun med egne ord ’transport i blodet’, og ser meget frem til at hjælpe særligt de store logistikoperatører med at tænke innovativt og til at skabe grøn omstilling med SpaceInvaders unikke løsning:

”Jeg kender branchen indefra, og ved hvor konservativ den kan være. Selv den mest oplagte løsning kan være udfordrende at implementere i den sektor. Men jeg er super optimist, fordi timingen for SpaceInvaders løsning er optimal, som verden ser ud lige nu. Det er nu verden har brug for den kapacitetsoptimering SpaceInvader kan give. Og det er dét gennembrud jeg vil skabe sammen med SpaceInvaders dygtige team, der allerede har store logistikoperatører som Bring, PostNord og Blue Water Shipping med flere på kundelisten".

14.12.2022Spaceinvader Europe A/S

Sponseret

SpaceInvader får Børsens gazelle-pris 2022

02.11.2022Spaceinvader Europe A/S

Sponseret

Klimarapport - SpaceInvader sparede sine kunder for 6.645 tons CO2 i 2021

31.08.2022Spaceinvader Europe A/S

Sponseret

Stænger versus stativer

14.07.2022Spaceinvader Europe A/S

Sponseret

SpaceInvader distributionsløsning

10.06.2022Spaceinvader Europe A/S

Sponseret

Terminaltransport kan altid optimeres med store gevinster til følge

10.06.2022Spaceinvader Europe A/S

Sponseret

SpaceInvader ansætter international profil med ’transport i blodet’ som kommerciel direktør