UPS tildeles plads på CDP’s prestigefulde liste
Klimaorganisationen CDP placerer det internationale kurerfirma United Parcel Service på den globale "A-liste" for klimaforandringer. Selskabets arbejde med reduktion af CO2 og klimarisici bliver dermed anerkendt.
Det internationale kurerfirma United Parcel Service (UPS) kommer på CDP's (det tidligere Carbon Disclosure Project) "A-liste" over virksomheder, der gør noget for at modvirke klimaforandringerne. Det skyldes virksomhedens tiltag i forhold til bæredygtig drift.
Læs også: Detailhandlere øger bæredygtigheden i forsyningskæden
“Det er dejligt at se, at UPS’ arbejde for at udlede mindre CO2, reducere klimarisici og have en lav karbonøkonomi bliver værdsat,” siger selskabets CSR-chef Tamara Barker.
CDP får hvert år data fra tusindvis af virksomheder omkring deres miljøpåvirkning, risici og muligheder. Herudfra rangeres virksomhederne og får tildelt en karakter for, hvor effektive de er til at håndtere klimaforandringer.
I 2018 blev virksomheder opfordret til at indrapportere data til CDP af over 650 investorer med over 87 billioner dollars (570 bio. kr.) i midler og/eller 115 store opkøbsorganisationer med 3,3 billioner dollars (ca. 21,5 bio. kr.) i købekraft.
“De alvorlige miljømæssige påvirkninger bliver mere tydelige for virksomheder, og det er vigtigt at virksomhederne selv kommer med løsninger, ser nye muligheder på markedet og stræber efter at omlægge sig til en bæredygtig økonomi,” siger CEO for CDP, Paul Simpson.
Virksomheder vurderes ud fra størrelsen af opmærksomhed, håndtering af miljømæssige risici og demonstration af bedste praksis associeret med miljøbevidst lederskab.
UPS oplyser, at virksomheden har videregivet oplysninger til CDP i 16 år og har længe arbejdet med at reducere den miljømæssige påvirkning og samtidigt drive virksomheden mere effektivt.
Læs også: UPS-ansattes frivillige arbejde skal skabe fokus på FNs verdensmål
Virksomhederne på dette års CDP-klimaliste kan ses her.
- SDN