Mercuri Urval

Slået op d. 17.12.2024

Chef for Logistik på Region Hovedstadens Apotek

Vil du lede logistikken bag livsvigtig medicin – og være med til at forme fremtidens sundhedsvæsen?

Stilling
Chef for logistik
Ansættelsesforhold
Fuldtid
Område
Hovedstaden
Arbejdssted
Herlev
Telefonnummer
91356901
Ansøgningsfrist
12.01.2025
Tiltrædelsesdato
31.03.2025

På Region Hovedstadens Apotek er logistik ikke bare logistik – det er livsvigtigt. Vi står midt i en transformation, hvor sundhedsreformens fokus på det nære sundhedsvæsen, nye teknologier og samarbejde på tværs skal forme fremtidens sundhedslogistik. Som vores nye logistikchef får du chancen for at gøre en forskel, der kan mærkes – både for medarbejderne og for patienterne i vores region.

På Region Hovedstadens Apotek producerer vi de lægemidler, som ingen andre gør, og vi indkøber og leverer det, som den enkelte patient har brug for til regionens hospitaler og psykiatri. Som chef for logistikområdet får du derfor en unik mulighed for at drive en vigtig del af sundhedsvæsenet: Et område, hvor logistik, teknologi og mennesker mødes for at sikre, at patienter altid modtager de rette lægemidler til rette tid.


Missionen – hvad skal vi lykkes med?
Som vores nye logistikchef får du en vigtig rolle i at sikre, at vi lykkes med:

  • Drift og udvikling: Du sikrer en stabil og effektiv daglig logistisk drift, samtidig med du driver de strategiske transformationer, der fremtidssikrer logistikområdet.
  • Ledelse og samarbejde: Du leder og bidrager til en kultur præget af samarbejde, udvikling og faglighed – både på tværs af hele Apoteket og i logistikområdet med dine fem afdelingsledere og samlet ca. 100 medarbejdere (hovedsageligt portører, farmakonomer og farmaceuter).
  • Innovation og digitalisering: I designer fremtidens logistikområde og implementerer nye arbejdsgange og teknologier som automatisering og robotløsninger, der styrker vores leverancer og processer.
  • Bæredygtighed: I skaber et logistikområde, der understøtter Region Hovedstadens grønne omstilling.

"Logistikområdet er en af hjørnestenene i vores apotek og sundhedsvæsenets drift. Den nye logistikchef får en unik mulighed for at forme fremtiden gennem strategisk ledelse, automatisering og stærkt samarbejde – og gøre en direkte forskel for patienter og sundhedsprofessionelle hver eneste dag” fortæller Dorte Kromann, vicedirektør på Region Hovedstadens Apotek, og din kommende chef.


Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • Har solid erfaring med ledelse af logistik og/eller supply chain – gerne i en kompleks eller politisk ledet oganisation.
  • Er strategisk tænkende med en stærk eksekveringskraft og kan balancere drift og udvikling.
  • Har erfaring med forandringsledelse og kan skabe engagement om transformationer blandt medarbejdere med forskellige baggrunde.
  • Har interesse for eller erfaring fra sundhedssektoren – men vigtigst er, at du har lyst til at arbejde i en sektor, hvor vi hver dag gør en forskel for menneskers liv.
  • Du er ikke bange for at tage ansvar og vise andre vejen – også når tingene bliver komplekse eller svære.

Hvorfor skal du vælge os?
På Region Hovedstadens Apotek bliver du en del af en organisation, der spiller en nøglerolle i sundhedsvæsenet.

Vi tilbyder:

  • En central position i udviklingen af fremtidens logistikområde.
  • Muligheden for at arbejde med dygtige og engagerede medarbejdere.
  • En arbejdsplads, hvor vi prioriterer samarbejde, innovation og høj kvalitet – og hvor gode kollegaer og spændende opgaver giver udviklingsmuligheder, både personligt og i forhold til en sundhedssektor i forandring.

"Vi søger en chef, der både kan udfordre os og stå i spidsen for de nødvendige forandringer. Vi har brug for en chef, der vil sparre med os og styrke os som ledelsesteam, samtidig med at vi som logistikområde sikrer en stabil og effektiv drift" fortæller afdelingsleder Henrik Kristian Hjort.


Interesseret?
Så læs mere om stillingen og vores forventninger til dine erfaringer og kompetencer i vores uddybende baggrundsnotat, og ring så til rekrutteringskonsulent Bjarke Müller fra Mercuri Urval på +45 9135 6901 eller til vicedirektør Dorte Kromann på +45 2561 2140 for en uformel snak om jobbet.


Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tillæg efter dine kvalifikationer.

Tiltrædelsesdato er den 1. april 2025.

Arbejdssted er Marielundvej 25, 2730 Herlev.


Ansøgningsprocedure
Ansøg senest den 13. januar 2025. Vi holder første samtalerunde den 29. januar og anden samtalerunde den 5. februar og benytter tests. Ansøg stillingen gennem her. 

Vi glæder os til at høre, hvordan du kan gøre en forskel for logistikområdet – og for patienterne i vores region.

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.