Returnering
03.09.2024SCM.dk
Producentansvar for emballage: Få tilmeldinger vækker bekymring
Dansk erhvervsliv skal til at tage ansvar for dets emballage, også når det bliver til affald. Det skal et nyt producentansvar sørge for. Men dagen før deadline havde blot cirka 4.000 af de berørte virksomheder registreret sig og indberettet deres emballagevolumen for 2024 hos myndighederne. En af producentansvarets mest erfarne aktører anbefaler, at man udskyder implementeringen af producentansvaret til 2026.
20.01.2022SCM.dk
Fremtidens pakkepost er let og sikker
Hvis man kigger på markedet for 10 år siden, så diskuterede man, om postkasserne var på vej ud. Men de seneste års store interesse for nethandel og især Covid-19 har skabt en helt ny dagsorden. Nu skal der i stedet være på plads til og styr på sikkerheden for pakkepost.
24.11.2021SCM.dk
Dustin øger fokus på retur af IT-produkter
Den onlinebaseret IT-partner Dustin øger sit fokus på takeback af IT-produkter. I løbet af efteråret har Dustin oprettet en helt ny afdeling for returnering af produkter. Det er en vigtig del af Dustins grønne omstilling og et skridt mod målet om at være 100 procent cirkulære i 2030.
03.06.2019SCM.dk
Gratis levering øger ikke mængden af returpakker
I Storbritannien vil 60 procent af forbrugerne ikke betale for fragt eller retur, når det handler på nettet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Whistl. Men den gratis levering øger ikke antallet af returpakker, der ellers en voksende hovedpine for flere netbutikker.
22.03.2019SCM.dk
Returnering af onlinevarer skal helst være gratis og fleksibel
En ny undersøgelse viser, at kunderne nu ser returnering som en naturlig del af online-shopping. Hvis de skal fortsætte med at købe online samme sted, så forventer kunderne samtidig, at forhandler udbyder gratis og fleksible returneringsløsninger.
13.04.2018SCM.dk
Ny undersøgelse: Skift i onlineshoppingadfærd stiller større krav til forhandlere
Flere og flere forbrugere handler online på tværs af landegrænser. Det øger konkurrencen blandt forhandlerne, og forbrugerne kan derfor stille større krav til købsprocessen, konkluderer UPS i ny undersøgelse.
28.11.2017SCM.dk
Undersøgelse: Returlogistik er stadig et puslespil for omnichannel-forhandlere
Gratis og nem returnering er noget, mange kunder foretrækker. Men det er ikke nødvendigvis en fordel for forhandlerne, der ifølge en ny undersøgelse kæmper for at finde den rette balance mellem omkostninger og service.
11.10.2017SCM.dk
UPS lancerer nyt online værktøj til returforsendelser
Hos UPS vil man gerne give forhandlerne bedre mulighed for at håndtere returvarer. Derfor kunne fragtfirmaet i sidste uge lancere et gratis online værktøj, der hjælper forhandlere til at styre returforsendelser uden at integrere ny teknologi.
Hold dig opdateret med SCM.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.
Udgiver
Copyright 2023