Gratis levering øger ikke mængden af returpakker

I Storbritannien vil 60 procent af forbrugerne ikke betale for fragt eller retur, når det handler på nettet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Whistl. Men den gratis levering øger ikke antallet af returpakker, der ellers en voksende hovedpine for flere netbutikker.

En god returneringspolitik er vigtig for forbrugerne, når de handler online - de vil nemlig helst undgå at betale for den. Men selvom netbutikker tilbyder gratis levering og returnering, så øger det ikke den mængde af pakker, de får retur..

03.06.2019

SCM.dk

60 procent af de britiske forbrugere, der handler online, betaler ikke leveringsomkostninger, og de vil heller ikke betale for returneringer. Men netbutikker, der tilbyder gratis levering og returnering, oplever tilsyneladende ikke et øget antal af returpakker.

Læs også: Tre store spillere kæmper om pakkeposten

Det viser en undersøgelse af forbrugernes nethandelsvaner udarbejdet af det engelske logistikfirma Whistl.

Undersøgelsen viste yderligere, at gratis returnering med forudbetalt porto, hurtig tilbagebetaling og vedlagt returlabel er de tre vigtigste faktorer i god returneringspolitik – i den rækkefølge. Hele 53 procent meddelte, at hvis ikke returpolitikken levede op til deres forventninger, ville sandsynligheden for at de ikke handlede være meget større.

”Nøglelektionen for detailhandlere, når de overvejer deres online returneringspolitik, er at kende sit publikum, og levere en service, der opfylder kundemålgruppes behov, uanset alder eller indkomstprofil. Hvis din målgruppe er forskelligartet og kompleks, så overvej at arbejde med en partner, der kan levere en multi-returneringspolitik, der kan tilfredsstille behovene hos alle dine potentielle kunder”, siger Melanie Darvall, Director Marketing and Communication hos Whistl.

Læs også: Det bæredygtige lager bliver mere efterspurgt

De varegrupper, der har det højeste antal returneringer er tøj og sko, elektronik og køkkenmaskiner, mens varer som bøger, produkter til dyr og spil har de laveste andele.

- SDN

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025Dematic

Sponseret

Dematic Integrates a Pallet AS/RS in Latest Expansion for Spanish Workwear Giant Velilla

12.12.2025SCM.dk

Nyt logistisk supercenter åbner i Ringsted

11.12.2025SCM.dk

JYSK åbner nyt distributionscenter i Italien i 2027

08.12.2025SCM.dk

Mobile robotter: Fra faste ruter til intelligent høj fleksibilitet

05.12.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AMR’er kræver volumen: sådan får du reel ROI på robotterne

04.12.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

04.12.2025SCM.dk

9 AGV’er servicerer på tiende år JYSKs distributionscenter i Danmark

02.12.2025SCM.dk

AI løfter lagerdrift fra automatisering til strategisk styrke

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle