Nethandel

E-handel

Vi handler stadig meget på nettet, men vores betalingsvaner forandrer sig

Vi handler mere på nettet end før, og nu handler vi også mere på mobilen end før. Computeren taber terræn og det smitter af på vores betalingsadfærd.

E-handel

Producenter investerer i D2C-salg

Den digitale tidsalder har skabt nye muligheder for virksomheders salg. Der er opstået en parrallelmodel for, hvordan virksomheder afsætter varerne.

E-handel

Hvad der bliver købt på nettet, bliver hos forbrugere

Trods det digitale mellemlægspapir så beholder forbrugerne 9 ud af 10 produkter, som de køber på nettet. Tallene punkterer myten om skyhøje returrater og er godt nyt for netbutikkerne og miljøet – også selvom nogle forbrugere beholder varer, de egentlig ikke vil bruge.

E-handel

Miljøansvar står højt på agendaen, når forbrugerne vælger hjemmelevering

Der hersker en vis ambivalens hos forbrugeren, når det drejer sig om hjemmelevering af indkøbte varer. Forbrugere elsker bekvemmeligheden ved hjemmelevering, men er samtidig bekymrede for leverancernes klimaaftryk. Det fremgår tydeligt af en ny undersøgelse om hjemmelevering og kundetilfredshed, som Descartes for nylig har fået udført.

Indhold fra partner

E-handel

B2B-virksomheder mangler fokus på e-salg

Mens danske virksomheders indkøbere bruger nettet aktivt, så viser ny undersøgelse fra DI Handel, at B2B-virksomheder ikke prioriterer nettet som salgskanal.

E-handel

Danmark opper eksporten og buldrer frem på europæisk rangliste

Nye tal fra EU viser, at de danske virksomheders eksport via nettet stiger markant. Udviklingen glæder Dansk Erhverv, som forventer, at endnu flere virksomheder vil følge trop.

E-handel

Dansk e-handel er stabil – for nu

De danske forbrugere handler stadig ofte på nettet, men det tyder på, at de bruger færre penge på mange af de ting, der kan forsøde hverdagen, viser nye tal fra Dansk Erhverv.

E-handel

Danske virksomheder scorer topplacering i e-handel – igen

De danske virksomheder giver de europæiske konkurrenter baghjul, når det kommer til digital handel, viser nye redegørelse fra Erhvervsministeriet.

E-handel

Indkøberne foretrækker stadig nettet trods genåbning

Hver fjerde indkøber handler udelukkende online, og 2 ud 3 kroner på indkøbernes budget bruges på nettet, som dermed stadig er den suverænt mest brugte indkøbskanal. Det viser Dansk Erhvervs B2B E-handelsanalyse for andet halvår 2021.

E-handel

Vækst i danske netbutikker slår de udenlandske

Danskernes handel på nettet slår rekorder, og det er især på de danske netbutikker, at væksten foregår.

E-handel

Nyuddannede e-handlere går som varmt brød

Efterspørgslen på arbejdskraft er så stor i de danske virksomheder, at de fisker e-handelsstuderende, allerede før de har afsluttet deres studie. Udfordringen er på sigt gift for virksomhedernes konkurrenceevne, lyder det fra Dansk Erhverv, som opfordrer til, at der oprettes flere studiepladser.

E-handel

2021 har budt på stor vækst i nemlig.com

Det seneste regnskabsår i nemlig.com har budt på stor vækst i omsætningen på over 1 mia. kr., mange nye tiltag for at skabe en endnu bedre kundeoplevelse og store investeringer i logistik - herunder et nyt varehus i Aarhus, som åbner i 2022.

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere