Bring er først til at tilbyde danskerne returnering af pakker via Nærboks

Danskerne har længe efterspurgt muligheden for at sende pakker retur via Nærboks, nu tilbyder Bring som den første pakkedistributør i Danmark i samarbejde med Nærboks denne løsning.

Løsningen er et resultat af et samarbejde mellem Bring og Nordic Infrastructure, der står bag Nærboks. Foto: Bring. .

20.04.2021

SCM.dk

En af de største udfordringer for danskerne, når de handler på nettet, er når varen skal sendes retur eller ombyttes. Mange danskere oplever returprocessen som ulogisk og besværlig, og ofte må man tage længere væk for at indlevere pakken i en pakkeshop, hvilket tærer på kundetilfredsheden.

Nu kan danskerne returnere deres pakker enkelt og mere effektivt med Bring via samme Nærboks som de har hentet pakken i. 

”Endelig! Vi og vores mange tusinde daglige brugere af Nærboks har længe set frem til, at den første distributør udvider med returløsningen. Den er meget efterspurgt, og Bring bliver dermed first mover med servicen til det største danske netværk af pakkebokse. Helt enkelt får pakkemodtagerne nu mulighed for at returnere deres pakker fra Nærboks”, fortæller Lars Simonsen, CEO Nordic Infrastructure der står bag Nærboks i en pressemeddelelse.

Læs også: PostNord og SwipBox vil lave intelligente pakkebokse i Sverige

Løsningen er et resultat af et strategisk samarbejde mellem Bring og Nordic Infrastructure, der blandt andet er stiftet af SwipBox og står bag Nærboks, og giver nu danskerne mulighed for at bestille og indlevere deres returpakke via Nærboks, som ikke tidligere har været muligt.

Hvis ikke varen passer eller levede varen ikke op til forventningerne, bestilles returnering direkte i Nærboks app’en, hvorefter pakken indleveres i den valgte Nærboks inden for 24 timer. Nærboks placering tæt på boligområder og adgang 24/7, gør det muligt at returnere lige når det passer danskerne.

”Returlogistik er altid en naturlig og integreret del af vores tjenesteudvikling. Ved at tilføje retur fra Nærboks, kan vi tilbyde vores kunder en længe efterspurgt 360 graders løsning, der også styrker efterkøbsoplevelse for slutmodtageren. Lige nu arbejder vi på at gøre det muligt, at returnere fra Nærboks med vores pakkekode, hvilket sparer returlabelen og gør processen endnu mere gnidningsfri for både netbutik og slutmodtager”, fortæller Jens Lauge, Forretningsudvikler i Division E-handel og Logistik, Bring i Danmark.

Læs også: Den sidste overraskelse i Kinderægget: Nu får Bring solceller på logistikcenteret i Greve

Bring er den første pakkedistributør, der nu kan tilbyde returnering fra en Nærboks, på sigt, bliver det også muligt for andre pakkedistributører at tilbyde returnering fra en Nærboks. 

Bring er i dag koblet til ca. 200 Nærbokse og tilgængelige bokse vises automatisk for kunden, når der bestilles returnering.

- KCP

SCM.dk

Rekruttering: Ram de rigtige kandidater – i det rette miljø

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

11.04.2025SCM.dk

JYSK investerer i spansk distributionshub for ekspansion i Sydeuropa og Nordafrika

11.04.2025SCM.dk

4 ud af 10 bøvler med at styre strømmen af lastbiler til og fra lagerterminalen

10.04.2025Global AGV

Sponseret

Global AGV flytter 2 ud af 3 medarbejdere til andre opgaver

08.04.2025SCM.dk

ACI: Styrk forsyningskæderne efter Trumps toldchok

07.04.2025Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

Køb din COMEGE kran hos Fyns Kran Udstyr

04.04.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Derfor er Wexøes kunder tilfredse – se logistikken bag

03.04.2025Combilift

Sponseret

Combilift’s Legacy in Wind Energy: Engineering Solutions for a Sustainable Future

03.04.2025SCM.dk

Instabee tredobler kapaciteten med ny terminal

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle