Carlsberg optimerer forretningsgange i 140 lande
Carlsberg har udviklet og implementeret en strategi, som signalerer global sammenhæng og giver lokale ølkulturer lov til at blomstre.
Bryggerikoncernen Carlsberg ønsker med en ny strategi at optimere den globale forretningsdrift og samtidig skabe en stærk lokal tilstedeværelse for 500 brands på tværs af 140 markeder.
Visionen kaldes GloCal, og et vigtigt middel til at realisere den er at anvende Microsoft Office 365 som produktivitets- og samarbejdsplatform. På den måde kan medarbejderne nemt og hurtigt identificere hinanden, kommunikere og samarbejde verden over som ét sammenhængende team.
Læs også: Teknologisk tigerspring løfter Carlsberg Sveriges logistik
Vi kan nu optimere driften samtidig med, at vi imødekommer individuelle behov på tværs af 140 markeder, fordi vores arbejdsstyrke anvender Office 365 til at operere som ét verdensomspændende team, siger Etienne Dock fra Carlsberg Business Solutions.
Kommunikation på to timer frem for tre uger
Videokonferencer er et af de vigtigste værktøjer i Office 365, som Carlsberg anvender til at afholde globale møder. Den mødeform sikrer, at informationer bliver kommunikeret hurtigere og mere effektivt.
Læs også: Carlsberg-samarbejde sætter fokus på upcykling
Eksempelvis præsenterede vi vores treårs strategiplan til et globalt publikum via Lync Online. Mødet tog blot to timer fremfor at rejse verden rundt på tre uger, siger Werner K. Budek, Vice President for strategi i Carlsberg Supply Company.
Den personlige produktivitet stiger ligeledes, da medarbejderne hos Carlsberg har adgang til informationer og data uanset hvorfra de arbejder, og om de anvender smartphones, tablets eller pcer.
-KLZ