Værdikæde
21.03.2022SCM.dk
Blåkläder udvider aftale med JYSK
Gennem flere år har over 1.000 medarbejdere på JYSKs distributionscentre gået i arbejdstøj fra Blåkläder. Nu har JYSK valgt at udvide aftalen til også at omfatte Bulgarien, Polen, Ungarn og Tyskland, og dermed leverer Blåkläder arbejdstøj til i alt otte af JYSKs distributionscentre over hele Europa.
11.02.2022SCM.dk
Ny COO i Dansk Retursystem samler værdikæden fra forbruger til baller
Jesper Larsen tiltræder 1. april stillingen som Chief Operating Officer (COO) i Dansk Retursystem. Han kommer fra en stilling som Head of Operations hos transportvirksomheden GLS Denmark og har desuden erfaring fra Carlsberg, affaldsselskabet Marius Pedersen samt diverse distributionsvirksomheder.
06.07.2021SCM.dk
For få produktionsvirksomheder arbejder hen mod klimaneutralitet
Kun 51 procent af fremstillings- og produktionsvirksomheder globalt har kurs mod at blive CO2-neutrale og derved nå klimamålene i Parisaftalen. Særligt fremstillingssektoren mangler en helhedstilgang til arbejdet med bæredygtighed, viser ny rapport fra Capgemini Research Institute.
30.10.2019SCM.dk
Tag fat om roden på dit driftsproblem
Toyota Material Handlings fabrik i svenske Mjölby har de sidste ti år skabt bemærkelsesværdige resultater ved systematisk at tage egen medicin, nemlig Toyota Production System eller lean. Det omfatter for eksempel Kaizen samt ”smid alt og gå dybden med ét problem indtil, det er løst”.
29.11.2018CHEP Denmark
Sponseret
Grønne fremskridt for blå paller: CHEP topper bæredygtighedsmål i 2018
Brambles, der i Danmark er repræsenteret med datterselskabet CHEP, gør status over sine bæredygtighedsmål. Og der er god grund til at smile. Sammen med IFCO har CHEP nemlig reddet 1,7 mio. træer samt sparet 2,6 mio. ton CO2 og 1,4 mio. ton affald i 2018.
04.04.2018SCM.dk
Efteruddannelse hjælper med at vælte siloer
HD i SCM er en karrierekanon, som styrker praksis. Den åbner for eksempel øjnene for, at der mange steder er for meget fokus på teamets eller afdelingens resultater til skade for virksomheden og hele værdikædens resultater. Sådan lyder det fra HD-kandidat Mikkel Østergaard Kruse, Blue Water.
14.11.2017SCM.dk
Toyota vil hive CO2 (næsten) helt ud af sin værdikæde
Den japanske bilgigant Toyota sigter efter nul CO2 i Europa i 2050, mens målet på verdensplan er en reduktion på mindst 90 procent. Det involverer hele værdikæden fra materialer, produktion og salg til brug og bortskaffelse. Senest er de danske forhandlere blevet miljøcertificerede.
31.07.2017SCM.dk
Vi skal have et fælles sprog i hele værdikæden
Mac Baren vil i løbet af det næste års tid indføre en sales & operations planning-proces i virksomheden. Målet er at etablere et fælles sprog på tværs af værdikæden og understøtte virksomhedens strategiske 2021-mål om kraftig vækst med samme kapacitet.
Hold dig opdateret med SCM.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.
Udgiver
Copyright 2023