16.06.2020  |  Strategi & ledelse

H&M åbner forsyningskæden med nyt initiativ

Med konceptet Treadler vil modemastodonten H&M give andre virksomheder adgang til sin verdensomspændende supply chain. Det skal hjælpe dem med at overkomme forretningsmæssige barrierer og få fart på den bæredygtige omstilling.

”Vi ser muligheden for at udnytte det fulde potentiale i H&M Groups omfattende investeringer og progressive bæredygtighedsarbejde ved at servicere partneres behov og bidrage til på en gang at skabe langsigtet vækst for H&M Group og forandring i industrien.”

Læs også: Vestens systue bløder

Sådan siger Gustaf Asp, der er Managing Director for netop H&M Groups nye koncept Treadler, der – lidt som under coronakrisen – skal give andre virksomheder adgang til den svenske modegigants verdensomspændende supply chain for på den måde at hjælpe dem med at overkomme forretningsmæssige barrierer og få fart på den bæredygtige omstilling.

Ifølge Gustaf Asp er det et behov, selskabet har registreret i dialog med andre virksomheder i branchen. Treadler vil indledningsvist arbejde i en mindre skala og tilbyde en skræddersyet service til hver enkelt klient, hvilket skal dække alle skridt fra produktudvikling og sourcing til produktion og logistik.

”Treadlers klienter for adgang til H&M Groups over 70 års erfaring, langvarige leverandørsamarbejde og strategiske bæredygtighedsindsats i en forsyningskæde, der er designet til at levere tekstiler i høj kvalitet på ansvarlig vis”, forklarer Gustaf Asp.

For modeindustriens vedkommende peger han på, at branchen står over for markante forandringer, ikke mindst når det gælder bæredygtig produktion. I H&M Group er holdningen, at den forandring bedst opnås gennem samarbejde, videndeling og transparens. Og tidspunktet er nu, understreger han.

Læs også: H&M satser på grøn transport

”Vi er nået langt med vores arbejde på det her område, men der stadig meget at gøre. Ved at give andre virksomheder adgang til vores supply chain, kan vi arbejde sammen i retning af en mere bæredygtig fremtid for modeindustrien og skabe en win-win-win for vores klienter, leverandører, os selv og samfundet som helhed”, slutter Gustaf Asp.

-AK

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere