14.02.2022 | Branchenyt
DSV præsenterer endnu et rekordresultat
I 2021 har DSV investeret i en ny vækststrategi såvel som den bæredygtige udvikling. Samtidig har virksomheden leveret rekordgode resultater på bundlinjen.
DSV’s Green Logistics services blev lanceret i sidste del af 2021, hvis formål er at hjælpe kunderne med at reducere CO2-udledninger ved eksempelvis at tilbyde alternative, bæredygtige brændsler. Foto: 123RF
DSV har i 2021 fortsat den succesfulde vækststrategi. I august 2021 blev Agility’s Global Integrated Logistics-forretning (GIL) opkøbt, og købet styrkede DSV’s globale netværk samt tilstedeværelsen i især Mellemøsten og Sydøstasien.
Samtidig har logistikvirksomheden præsteret at opnå et rekordresultat for året med en stigning på 59 procent i nettoomsætningen.
Læs også: DSV løfter ambitionen for bæredygtig transport
”Udfordrede forsyningskæder, flaskehalsproblemer på søfragt og rekordhøje fragtrater har været centrale temaer i 2021, og vores medarbejdere har arbejdet hårdt for at finde løsninger for vores kunder og få godset frem. Under disse svære markedsvilkår er vi glade for at kunne præsentere et stærkt regnskab for 2021”, siger Group CEO, Jens Bjørn Andersen.
Alle DSV’s tre divisioner – Air & Sea, Road og Solutions – medvirkede til væksten.
Fortsat fokus på vækst, forretningsudvikling og bæredygtighed
Integrationen af GIL forløber fortsat efter planen, og 40 af de i alt 60 GIL-lande er nu blevet inkluderet i DSV’s netværk. Det forventes, at integrationen er fuldendt i Q3 2022.
”2021 har været et godt – og udfordrende – år for DSV. Med købet af Agility’s Global Integrated Logistics-forretning (GIL) har vi endnu engang eksekveret på vores vækststrategi. Vi er stolte over, at GIL nu er en del af DSV, og at integrationen forløber efter planen”, uddyber Jens Bjørn Andersen.
Dertil blev DSV’s Green Logistics services lanceret i sidste del af 2021. Formålet med Green Logistics er at hjælpe kunderne med at reducere CO2-udledninger ved eksempelvis at tilbyde alternative, bæredygtige brændsler og ved at hjælpe med at optimere deres forsyningskæder.
- KCP
Innovation

Verdens første el-betonlastbil fylder 1 år
Unicon A/S har i over 1 år haft en Volvo FE Electric betonbil i drift i København og omegn og flere elektriske betonbiler bliver leveret i 2023. Unicon ønsker at bidrage til den grønne omstilling og arbejder målrettet på at hele flåden af betonbiler skal være emissionsfri i 2035. Det var derfor et naturligt valg at lave verdens første serieproducerede elektrisk betonbil i samarbejde med Volvo.
Innovation

Genbrugshandsker skal sænke hospitalers klimaaftryk
Dansk udviklingsprojekt vil på to år skabe et cirkulært alternativ til de blå éngangshandsker af det syntetiske gummi nitril – til gavn for sundhedsvæsenets grønne omstilling og forsyningssikkerheden af værnemidler.
Branchenyt

Ny standard gør op med brug-og-smid-væk-kulturen
Danmark står i spidsen for udviklingen af en ny europæisk standard, der skal give virksomhederne konkrete værktøjer til at tænke genbrug, genanvendelse og reparerbarhed ind i designfasen af nye produkter. Forbrugerrådet glæder sig over den nye standard, som kan være med til at gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen.
Lager & distribution

Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed
Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.
Branchenyt

Svenske Nynas digitaliserer forsyningskæden
Det svenske specialolieselskab Nynas indgår samarbejde med it-selskabet Tech Mahindra. Partnerskabet skal transformere Nynas’ eksisterende forretning og udvide deres IT-landskab med agile, skalerbare og intelligente systemer.
Branchenyt

Satser på serviceaftaler og montering med ny ansættelse
Postkasseanlægsleverandøren Renz starter en helt ny serviceafdeling, der skal gøre virksomheden til totalleverandør, give mulighed for serviceaftaler og skabe tættere kontakt til kunder og projekter. Serviceafdelingen får en ny mand ved roret.