Descartes
Descartes hjælper kunder over hele verden gennem løsninger der giver dem adgang til beslutningsstøtte - inden for strategisk ruteplanlægning, transportoptimering og toldhåndtering - som er nødvendig for at sikre fuld synlighed og automatisering i hele forsyningskæden.
Descartes løsninger anvendes til planlægning, sporing og opfølgning af leverancer, men også til styring og opfølgning af transportaftaler, servicekvalitet og transportfakturaer. Descartes løsninger giver adgang til globale handelsdata for hurtigt og nemt at oprette og sende import- og eksportmeddelelser og for at sikre, at de overholder de krav og sanktioner der pålægges af forskellige stater og myndigheder.
Descartes næste generations transport håndteringsløsninger (TMS) kan implementeres hurtigt, er nemme at bruge og vedligeholde. Vores platform er unik gennem sin brede funktionalitet for optimal håndtering af fragtflowet. Platformen giver også enestående forbindelser til hundredvis af transportselskaber gennem Descartes Global Logistics Network ™ (Descartes GLN ™).
God ruteplanlægning er det første vigtige skridt i retning af effektiv distribution. Descartes ruteudførelse genopretter mellem plan og faktiske udfald af leverancer gennem løbende rapportering fra køretøjer og mobile enheder. Descartes ruteplanlægningsløsninger giver mulighed for at maksimere brugen af proprietære og dedikerede bilparker og mobile ressourcer. Descartes løsning giver værktøjer til avanceret ruteoptimering til forskellige planlægningssituationer, såsom planlægning af et distributionsområde, faste ruter eller styring af en dynamisk distribution i realtid.
Descartes hovedkvarter ligger i Waterloo, Canada og det nordiske hovedkontor i Malmö, Sverige. Læs mere på www.descartes.com/da
Seneste nyt
17.12.2024Descartes
Sponseret
AI vil få stor indflydelse på den danske transport- og logistikindustri
I den stadigt voksende og meget konkurrenceprægede logistiksektor er automatisering blevet uundværlig med de seneste innovationer inden for kunstig intelligens (AI), der ændrer forretningsdynamikken mere radikalt end nogensinde tidligere.
03.10.2024Descartes
Sponseret
Leveringsproblemerne, der truer væksten i e-handel
E-handel har længe lovet at være den smidige og nemme fremtid for forbrugerne, og under pandemien oplevede vi en eksplosiv stigning. Men samtidig med at e-handelen fortsætter med at vokse, er der stadig et grundlæggende problem: leveringerne. Selvom virksomheder investerer i bedre logistik, oplever mange forbrugere stadig, at deres køberejse ender med frustration ved døren. Hvordan kan forhandlerne gøre det bedre?
27.09.2024Descartes
Sponseret
Toldbehandling fra Descartes - en del af den digitale forsyningskæde
Toldbehandlingen skal i både Danmark og alle EU-lande frem til 2025 understøttes af nye it-systemer, der sikrer ensartet digitalisering og kvalitet på tværs af lande. Der er ofte store gevinster at hente ved at erstatte manuelle processer med systemløsninger: sparet tid, bedre beslutningsgrundlag og reduceret sårbarhed i form af dokumenterede processer.
06.09.2024Descartes
Sponseret
Ny undersøgelse fra Descartes: 75 % angiver, at det er aktuelt med flere Transport Management-investeringer
For nylig udgav Descartes Systems Group ottende årlige udgave af deres "Global Transportation Management – Benchmark Survey". Resultatet af undersøgelsen viser, at virksomhedens omkostningsreduktion, vækst og forbedret kundeservice står øverst på listen over afgørende faktorer for, om virksomhederne skal satse mere på Transport Management. Nordisk salgschef hos Descartes, Lars Persson, kommenterer tallene.
Temaer som virksomheden deltager i
Relevante filer
Artikler virksomheden er nævnt i
14.10.2024SCM.dk
Levering til dørtrin er dyr, tidskrævende og miljøbelastende
’Den sidste kilometer’ er det dyreste, mest tidskrævende og mest miljøbelastende skridt i hele leveringsprocessen for e-handel til forbrugere. Det er en stor opgave. Som også volder store problemer, viser en fersk undersøgelse. Selvom virksomheder investerer i bedre logistik, oplever mange forbrugere stadig, at deres køberejse ender med frustration ved døren. Hvordan kan forhandlerne gøre det bedre?
Udgiver
Copyright 2023