Data

SCM 4.0

Forecasting: Brug af både interne og eksterne data

I disse tider med usikkerhed omkring og forstyrrelser af forsyningskæder er det stærkt tilrådeligt – nogle vil endda mene vitalt – at have adgang til alle relevante data om forecasting og planlægning af lagerbeholdningen.

Indhold fra partner

Branchenyt

Madspild for milliarder er at ødsle med ressourcerne

Hvis vi virkelig ønsker at gøre noget ved vores massive madspild, er det forholdsvis enkelt. Teknologien ér allerede tilgængelig. Dog venter en udfordring i at opdrage fødevareproducenterne, detailhandelen og forbrugerne til at tænker mere bæredygtigt.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Ny rapport: Cirkulær omstilling kræver datadeling i stor skala

Deling af data mellem virksomheder er vigtigt for at få et velfungerende marked for grønne og cirkulære løsninger, understreger en ny rapport fra Erhvervsstyrelsen. Men for at virksomhederne kan dele data på tværs af forsyningskæder, er der behov for fælles standarder.

SCM 4.0

The future of a digital warehouse is driven by data

“Money makes the world go around” is classic song from the musical Cabaret. But in today’s logistics world the refrain would rather be “Data makes the world go around”. We all agree that digitalization is a crucial driver for change in logistics today. And to make that change happen collecting, analyzing, visualizing and sharing data is the key. Therefore, as a WMS provider, our role is to use technology such as cloud solutions, visualization and AI to support the digital warehouse of the future.

Indhold fra partner

Branchenyt

Retail never sleeps nor do Tech – Part 2

Hos RetailTech Lab har du mulighed for at blive inspireret med de nyeste teknologier og digitaliseringsmuligheder, der er i branchen. Nogle af de helt store tech trends de ser i 2021, er følgende:

Indhold fra partner

Branchenyt

Lever din virksomheds kundeoplevelse op til forventningerne?

Alt peger i samme retning - du skal prioritere kundeoplevelsen. Men hvad er kundeoplevelse overhovedet, og hvordan ved du, om du tilbyder en god eller dårlig oplevelse?

Indhold fra partner

Branchenyt

Hvad kan AI gøre for din virksomhed?

Du interagerer med AI (artificial intelligence) på daglig basis uanset om du er klar over det eller ej.

Indhold fra partner

Branchenyt

Helt afgørende at stille de rigtige spørgsmål i BI-projektet

Da Tommy Bell skiftede fra teleindustrien til Columbus, var det med ønsket om at få cloudmetodik og Dynamics 365 helt ind under huden i en organisation med højt til loftet og plads til at udfordre kunderne.

Indhold fra partner

Branchenyt

Risikovillighed bliver mantraet for virksomhederne i 2022

2021 har for alvor sat skub i den digitale transformationsproces. Virksomhederne investerer som aldrig før i nye teknologier, men teknologi i sig selv er ikke nok.

Indhold fra partner

SCM 4.0

Ny software giver værdifuldt overblik over robotdata

Gennem sin nye software, Weblytics, muliggør OnRobot både fjernovervågning, enhedsdiagnostik og dataanalyse af sine kollaborative robotter og deres tilhørende data.

Branchenyt

Data Quality And AI Business Value: Iteratively Solving A Chicken-And-Egg Problem

This contributed story by Dr. Michael Feindt, strategic advisor with Blue Yonder, originally appeared in Forbes on Sept. 22, 2021. Excerpts from the story below.

Indhold fra partner

Branchenyt

3 måder til måling af KPI'er for kundeoplevelsen

Forventningerne til kundeoplevelsen er højere end nogensinde før, og mange flere virksomheder inden for B2B går efter at forbedre den. Men det kan være svært at vide, hvilken indsats, der giver det bedste afkast, hvis du ikke ved, hvor I står i dag.

Indhold fra partner

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere