ASOS vælger PostNord som logistikpartner i Danmark
Den britiske mode-webshop ASOS har valgt PostNord som ny logistikpartner i Danmark. Dermed bliver det Postnord, der skal levere til tøj, sko og accessories til danskerne fra en af de største webshops i branchen.
ASOS bliver en af Postnord Danmarks største kunder. Foto: Henrik Petit/PostNord..
Britiske ASOS’ danske kunder har siden 1. juli 2020 skulle kigge efter et postbud klædt i blåt, når de venter deres pakker, hvor webshoppens nye samarbejde med Postnord trådte i kraft. Det er blandt andet PostNords store produktionskapacitet, høje leveringskvalitet og mange fleksible leveringsmuligheder, der har fået ASOS til at vælge PostNord.
”Hos ASOS stræber vi altid efter at give vores kunder den bedst mulige oplevelse og service. Det gælder hele kæden, hvor håndteringen og leveringen af vores varer er vigtige dele af den kæde. PostNord har meget fleksible leveringsløsninger og god forståelse for vores kunders forskellige behov. Det, tror vi på, kan være med til at løfte den samlede købsoplevelse hos ASOS og styrke vores forretning i Danmark”, siger Toni Schindel – Head of Delivery Solutions EU hos ASOS i en pressemeddelelse.
Postnords nye kunder
Med PostNord som ASOS’ logistikpartner får ASOS’ mange kunder også fordel af PostNords APP. Gennem appen kan kunderne holde sig opdateret om deres pakke og følge forsendelsen, ligesom de kan have overblik over alle deres bestillinger ét sted. PostNords App er allerede downloaded mere end 1 million gange i Danmark, men det nye partnerskab med ASOS betyder, at endnu flere kan nøjes med at bruge Postnord og deres app, når de skal have online-køb leveret.
Læs også: PostNord udvider samarbejde med Coop og bygger nyt stort TPL-lager i Køge
Samtidig bliver ASOS en af PostNord Danmarks største kunder.
”Vi er meget stolte af, at vi nu skal hjælpe ASOS med at styrke deres position i det danske marked. Aftalen er endnu et bevis på, at kunderne er glade for PostNord og efterspørger vores produkter. Det vidner om, at vi med vores stærke infrastruktur, høje service og kvalitet, har en stærk position i markedet”, siger Troels Veise, Salgsdirektør PostNord.
- KCP