Medlemsprofiler Se alle
Svovludledning
Strategi & ledelse

CMA CGM øger brugen af biobrændstof
Med andengenerations biobrændsel fra Shell skal skibe fra rederiet CMA CGM sejle næsten en million kilometer og dermed stadfæste selskabets lederposition. Udover de teknologiske løsninger vil CMA også stå i spidsen for en koalition på området.
Branchenyt

Nye udledningsregler kommer til at koste skibsfragtindustrien 330 mia. kr.
Til næste årsskifte træder de nye regler om svovludledning i shippingindustrien i kraft, og selvom forberedelserne er i fuld gang, bliver det dyrt for branchen. Der hersker en del forvirring omkring, hvad det præcis kommer til at betyde.
Strategi & ledelse

DFDS vil rense svovl fra skibe for 300 mio.
For at overholde ny miljølovgivning om svovludledning fra skibe vil DFDS installere svolvrensere (scrubbere) på 12 fragtfærger, der opererer mellem Tyrkiet, Italien, Grækenland og Frankrig.
Branchenyt

Shippingindustrien er slet ikke klar til de kommende svovlkrav
Den 1. januar 2020 træder de nye krav om indholdet af svovl i maritimt brændstof i kraft, men industrien er langt fra klar til skiftet, lyder det fra eksperter. Danmark skal teste drone fra EU i kampen mod svovlforureningen.
Lager & distribution

Maersk forbereder sig på, at svovludslippet skal minimeres
Om et år skal verdens shippingindustri have reduceret udledningen af svovlgasser med 80 procent. Containergiganten Maersk er i gang med forberedelserne.
Branchenyt
Mindre svovludledning medfører afgift
Fra 2015 må maritimt brændstof maksimalt have et svovlindhold på 0,1 procent. Kravet medfører en ekstra brændstofsafgift på op til 150 dollars per skibscontainer.
Indhold fra partner
Seneste nyt
CMA CGM øger brugen af biobrændstof
Shippingindustrien er slet ikke klar til de kommende svovlkrav
Nye udledningsregler kommer til at koste skibsfragtindustrien 330 mia. kr.
Maersk forbereder sig på, at svovludslippet skal minimeres
DFDS vil rense svovl fra skibe for 300 mio.
Indhold fra partner