ODIN fastholder højt serviceniveau med fjernsupport

Hurtigt og præcis service ligger i DNA’et hos specialmaskineproducenten ODIN Engineering. Derfor krævede det nytænkning, da corona i foråret forhindrede serviceteknikkerne i at rejse jorden rundt med deres ekspertise. Resultatet blev fjernsupport på Teams.

Hos ODIN i Slagelse gør de en leverance klar. Foto: ODIN Engineering..

08.01.2021

SCM.dk

Når ODIN Engineering for et år siden leverede en af deres specialmaskiner, var det altid i selskab med en serviceteknikker. Maskinen var blevet pillet fra hinanden tilbage i Slagelse, og teknikkerne skulle installere den on location.

Men i foråret lukkede COVID-19-virussen for størstedelen af rejser til udlandet. Det gav udfordringer for virksomheden, som leverer til hele verden. Serviceteamet forsøgte sig derfor med en virtuel model, hvor serviceteknikkerne blev i Slagelse og en lokal tekniker blev vejledt i montagen per videokonference.

Læs også: Vi skal styrke både kundeservice og effektivitet i hele Norden

”Rejserestriktionerne gør, at vi nu har væsentlig mindre bemanding af montører til installations- og serviceopgaver på site i udlandet. Med fjernsupport kan vi være i gang, så snart vi har de rigtige reservedele og en god internetforbindelse derude, hvor der er behov for vores assistance. Uanset om det er planlagt service eller akut support. Jeg kan kun forestille mig, at fjernsupporten er kommet for at blive”, fortæller Simon Friis, Service & Installation Manager hos ODIN Engineering, i en pressemeddelelse.

God service og glade kunder

God service er centralt for ODINs forretning. Kvalitet og service gør, at man ved, at man har en specialmaskine i mange år, når man investerer i en ODIN, fortæller Simon Friis: ”Vi designer og opfinder maskiner og tager altid imod nye udfordringer fra kunderne. Står der ODIN på maskinen, kan man altid regne med holdbarheden, da mange af vores specialmaskiner kan køre uden problemer i årtier”.

Samtidig forklarer han, at de virtuelle løsninger kun har styrket virksomhedens service: ”Vi skal vise kunderne, at vi reagerer hurtigt, når de har behov for det. På vores servicetelefon kan de for eksempel altid komme i kontakt med en af vores kompetente serviceteknikere. Med vores nye virtuelle løsninger, kan vi ofte reagere endnu hurtigere end før, selvom vi ikke altid har mulighed for at møde kunderne fysisk”.

Læs også: Corona sætter vedvarende spor i produktionsvirksomheder

ODIN Engineering oplever også, at kunderne har taget godt imod de nye muligheder for at få vejledning i installation og service gennem virtuel fjernsupport:

”Vi holder virtuelle mødesessioner med kamera og instrukser, så kunderne bliver vejledt i at udføre installations- og servicearbejde på deres egne produktionsanlæg. Det fungerer rigtig godt med vores kunder i eksempelvis USA, som giver os meget positive tilbagemeldinger,” siger Simon Friis.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

16.09.2025SCM.dk

Milliardinvestering i luftforsvar giver vækst i Danmark

15.09.2025PALOMAT

Sponseret

[PRODUKTNYHED]: Multiformat Inline - 100% automatisk

10.09.2025Global AGV

Sponseret

Selvkørende trucks i international vækst: Optimismen gløder hos danske Global AGV

04.09.2025Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

ECM Industries - Investering i god ergonomi og et godt arbejdsmiljø

03.09.2025Global AGV

Sponseret

Få 125.000 kr. til at afprøve en Global AGV

03.09.2025Global AGV

Sponseret

Din gratis adgang til smartere palletransport

01.09.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Sikkerhedslys, pynt eller nødvendighed?

01.09.2025SCM.dk

Et overflødighedshorn af mejeriprodukter venter i Herning

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Uddannelse
Kvalitetsleder

Kompetencegivende kvalitetslederuddannelse

Dato

18.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Implement Consulting Group
Webinar
Boost production scheduling efficiency with SAP PP/DS Boost production scheduling efficiency with SAP PP/DS

Effective PP/DS integration and advanced workload management

Dato

18.09.2025

Tid

10:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Next Generation QMS Assessment Course

Et virtuelt kursus, som er designet til at give dig en anerkendt metode til at evaluere din virksomheds kvalitetsledelsessystem (QMS) i forhold til best-practice og anerkendte standarder.

Dato

22.09.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Sæt dit ledelsessystem i drift

Med dette to-dages kursus bliver du klar til at udvikle, implementere og drive et effektivt ledelsessystem i din virksomhed

Dato

22.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Environmental Management System Auditor/Lead Auditor Training Course as per ISO 14001:2015 | CQI and IRCA Certified Course ID: 17913

This 5 day course provides the knowledge and skills needed to organize and lead Environmental Management System audits.

Dato

22.09.2025

Sted

Odense