ODIN fastholder højt serviceniveau med fjernsupport

Hurtigt og præcis service ligger i DNA’et hos specialmaskineproducenten ODIN Engineering. Derfor krævede det nytænkning, da corona i foråret forhindrede serviceteknikkerne i at rejse jorden rundt med deres ekspertise. Resultatet blev fjernsupport på Teams.

Hos ODIN i Slagelse gør de en leverance klar. Foto: ODIN Engineering..

08.01.2021

SCM.dk

Når ODIN Engineering for et år siden leverede en af deres specialmaskiner, var det altid i selskab med en serviceteknikker. Maskinen var blevet pillet fra hinanden tilbage i Slagelse, og teknikkerne skulle installere den on location.

Men i foråret lukkede COVID-19-virussen for størstedelen af rejser til udlandet. Det gav udfordringer for virksomheden, som leverer til hele verden. Serviceteamet forsøgte sig derfor med en virtuel model, hvor serviceteknikkerne blev i Slagelse og en lokal tekniker blev vejledt i montagen per videokonference.

Læs også: Vi skal styrke både kundeservice og effektivitet i hele Norden

”Rejserestriktionerne gør, at vi nu har væsentlig mindre bemanding af montører til installations- og serviceopgaver på site i udlandet. Med fjernsupport kan vi være i gang, så snart vi har de rigtige reservedele og en god internetforbindelse derude, hvor der er behov for vores assistance. Uanset om det er planlagt service eller akut support. Jeg kan kun forestille mig, at fjernsupporten er kommet for at blive”, fortæller Simon Friis, Service & Installation Manager hos ODIN Engineering, i en pressemeddelelse.

God service og glade kunder

God service er centralt for ODINs forretning. Kvalitet og service gør, at man ved, at man har en specialmaskine i mange år, når man investerer i en ODIN, fortæller Simon Friis: ”Vi designer og opfinder maskiner og tager altid imod nye udfordringer fra kunderne. Står der ODIN på maskinen, kan man altid regne med holdbarheden, da mange af vores specialmaskiner kan køre uden problemer i årtier”.

Samtidig forklarer han, at de virtuelle løsninger kun har styrket virksomhedens service: ”Vi skal vise kunderne, at vi reagerer hurtigt, når de har behov for det. På vores servicetelefon kan de for eksempel altid komme i kontakt med en af vores kompetente serviceteknikere. Med vores nye virtuelle løsninger, kan vi ofte reagere endnu hurtigere end før, selvom vi ikke altid har mulighed for at møde kunderne fysisk”.

Læs også: Corona sætter vedvarende spor i produktionsvirksomheder

ODIN Engineering oplever også, at kunderne har taget godt imod de nye muligheder for at få vejledning i installation og service gennem virtuel fjernsupport:

”Vi holder virtuelle mødesessioner med kamera og instrukser, så kunderne bliver vejledt i at udføre installations- og servicearbejde på deres egne produktionsanlæg. Det fungerer rigtig godt med vores kunder i eksempelvis USA, som giver os meget positive tilbagemeldinger,” siger Simon Friis.

- KCP

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes – øg resiliensen i forsyningskæden

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

18.12.2024SCANLOX ApS

Sponseret

Flyt flere dollies på én gang med Adapter Pallet og Agilox ONE

13.12.2024SCM.dk

3D og AI skal opgradere danske slagterier

10.12.2024SCM.dk

Investorer booster startup, der lover chokoladelignende alternativ

05.12.2024SCANLOX ApS

Sponseret

Effektiv belysning, der skaber tryghed i produktion og lager

04.12.2024Zetes

Sponseret

SBM makes progress in traceability and tackles serialisation with Zetes

03.12.2024SCANLOX ApS

Sponseret

Intelligent automatisering, der prioriterer sikkerhed

21.11.2024SCANLOX ApS

Sponseret

Test af Agilox ONE-versioner hos Lindab

19.11.2024SCANLOX ApS

Sponseret

Automatisering som nøglen til moderne affaldshåndtering

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Webinar
Jorden under pres: “De Planetære Grænser”

Sådan lyder en af flere spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Jagten på at skabe en bedre fremtid

Sådan lyder én af mange spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
BV Talks - Om Bæredygtighed

BV Talks er en helt ny webinarrække, hvor du kan høre engagerede fagpersoner med noget på hjerte fortælle om deres passion og dele ud af erfaringer, visioner og måske endda praktiske løsninger.

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Mere sikkerhed - mindre aftryk

Sådan lyder en af flere spændende overskrifter på BV Talks

Dato

09.01.2025

Tid

14:00

Sted

Online på MS Teams

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - dag

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

27.01.2025

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Grundlæggende objektorienteret programmering

Vil du opkvalificere dine evner inden for objektorienteret programmering? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at designe objektorienterede programløsninger for din virksomhed.

Dato

27.01.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup