ODIN fastholder højt serviceniveau med fjernsupport

Hurtigt og præcis service ligger i DNA’et hos specialmaskineproducenten ODIN Engineering. Derfor krævede det nytænkning, da corona i foråret forhindrede serviceteknikkerne i at rejse jorden rundt med deres ekspertise. Resultatet blev fjernsupport på Teams.

Hos ODIN i Slagelse gør de en leverance klar. Foto: ODIN Engineering..

08.01.2021

SCM.dk

Når ODIN Engineering for et år siden leverede en af deres specialmaskiner, var det altid i selskab med en serviceteknikker. Maskinen var blevet pillet fra hinanden tilbage i Slagelse, og teknikkerne skulle installere den on location.

Men i foråret lukkede COVID-19-virussen for størstedelen af rejser til udlandet. Det gav udfordringer for virksomheden, som leverer til hele verden. Serviceteamet forsøgte sig derfor med en virtuel model, hvor serviceteknikkerne blev i Slagelse og en lokal tekniker blev vejledt i montagen per videokonference.

Læs også: Vi skal styrke både kundeservice og effektivitet i hele Norden

”Rejserestriktionerne gør, at vi nu har væsentlig mindre bemanding af montører til installations- og serviceopgaver på site i udlandet. Med fjernsupport kan vi være i gang, så snart vi har de rigtige reservedele og en god internetforbindelse derude, hvor der er behov for vores assistance. Uanset om det er planlagt service eller akut support. Jeg kan kun forestille mig, at fjernsupporten er kommet for at blive”, fortæller Simon Friis, Service & Installation Manager hos ODIN Engineering, i en pressemeddelelse.

God service og glade kunder

God service er centralt for ODINs forretning. Kvalitet og service gør, at man ved, at man har en specialmaskine i mange år, når man investerer i en ODIN, fortæller Simon Friis: ”Vi designer og opfinder maskiner og tager altid imod nye udfordringer fra kunderne. Står der ODIN på maskinen, kan man altid regne med holdbarheden, da mange af vores specialmaskiner kan køre uden problemer i årtier”.

Samtidig forklarer han, at de virtuelle løsninger kun har styrket virksomhedens service: ”Vi skal vise kunderne, at vi reagerer hurtigt, når de har behov for det. På vores servicetelefon kan de for eksempel altid komme i kontakt med en af vores kompetente serviceteknikere. Med vores nye virtuelle løsninger, kan vi ofte reagere endnu hurtigere end før, selvom vi ikke altid har mulighed for at møde kunderne fysisk”.

Læs også: Corona sætter vedvarende spor i produktionsvirksomheder

ODIN Engineering oplever også, at kunderne har taget godt imod de nye muligheder for at få vejledning i installation og service gennem virtuel fjernsupport:

”Vi holder virtuelle mødesessioner med kamera og instrukser, så kunderne bliver vejledt i at udføre installations- og servicearbejde på deres egne produktionsanlæg. Det fungerer rigtig godt med vores kunder i eksempelvis USA, som giver os meget positive tilbagemeldinger,” siger Simon Friis.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

15.09.2025PALOMAT

Sponseret

[PRODUKTNYHED]: Multiformat Inline - 100% automatisk

10.09.2025Global AGV

Sponseret

Selvkørende trucks i international vækst: Optimismen gløder hos danske Global AGV

04.09.2025Fyns Kran Udstyr A/S

Sponseret

ECM Industries - Investering i god ergonomi og et godt arbejdsmiljø

03.09.2025Global AGV

Sponseret

Få 125.000 kr. til at afprøve en Global AGV

03.09.2025Global AGV

Sponseret

Din gratis adgang til smartere palletransport

01.09.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Sikkerhedslys, pynt eller nødvendighed?

01.09.2025SCM.dk

Et overflødighedshorn af mejeriprodukter venter i Herning

01.09.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Jobsøgende OFL

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles