15.03.2021 | Branchenyt
Case: Ny app sørger for at håndterminaler ikke forsvinder hos NORMAL
Indhold fra partner Hvad er dette?
NORMAL har vokseværk og forsætter væksten. I dag har butikskæden rundet 270 butikker i 6 lande. Væksten stiller store krav til en stærk it-infrastruktur. Derfor har NORMAL blandt andet fået udviklet en ’Find My Device’ app.
NORMAL har vokseværk og forsætter væksten. I dag har butikskæden rundet 270 butikker i 6 lande. Væksten stiller store krav til en stærk it-infrastruktur. Derfor har NORMAL blandt andet fået udviklet en ’Find My Device’ app, der hjælper alle butikker med at holde styr på deres mobile PDA’er.
NORMAL åbnede sin første butik i Danmark i 2013 og har i dag vokset sig til en landsdækkende butikskæde med over 90 butikker rundt omkring i Danmark. Derudover er kæden også til stede i Sverige, Norge, Holland, Frankrig og Finland med over 270 butikker i alt.
Læs også: Fleggaard klar med massiv nethandel indsats
Det store butiksnet stiller også krav til en god og effektiv it-infrastruktur. Derfor samarbejder NORMAL med it-virksomheden Delfi Technologies, der leverer stregkodeløsninger, it-udstyr og meget andet til butikkerne og centrallageret.
Mobile enheder bliver ikke længere væk
Senest har Delfi Technologies blandt andet udviklet en ny ’Find My Device’ app til NORMAL, da butikskæden havde behov for en løsning til at sikre, at butikkernes mobile PDA’er (håndterminaler) ikke forsvandt.
Søren Sivebæk, IT Director hos NORMAL, fortæller, at udfordringen var, at PDA’erne kunne blive væk i butikkerne. Måske fordi personalet fik lagt en enhed et sted i forbindelse med en opgave og simpelthen glemte at lægge den på plads igen. Man var måske i gang med optælling eller andre rutiner i butikken, mens man undervejs hjalp kunder samtidig.
Læs også: OK Plus investerer i ny teknologi til butikkerne
- Vi oplevede simpelthen, at enheder forsvandt, og derfor havde vi brug for et værktøj, der kunne sætte en stopper for det, fortæller han og fortsætter:
- Efter vi har fået den nye app fra Delfi Technologies, der giver en alarm, hvis enheden ligger stille for længe, så forsvinder de ikke længere.
NORMAL anvender i dag Zebra TC52, som udover at være en robust PDA, også har en af markedets hurtigste processorer i sin klasse. For NORMAL giver det den nødvendige driftssikkerhed og muligheden for at opretholde sikre produkter og effektive arbejdsprocesser.
Fjernstyringsværktøj hjælper it-afdelingen
Den nye app er blevet installeret på alle butikkernes PDA’er via SOTI MobiControl – et stykke fjernstyringssoftware, der tilbyder centralt overblik og administration af mobile enheder.
I praksis betyder det, at it-afdelingen har kunne udrulle den nye app til butikkerne, uden at skulle installere app’en manuelt på alle PDA’er. I stedet har kæden kunne foretage en central implementering. Ifølge Søren Sivebæk gør det hele supportarbejdet mere effektivt:
- Med den enkle og effektive support kan vi hurtigt implementere nye tiltag i alle butikker, fortæller han.
Læs også: BAUHAUS først med ny teknologi til Click & Collect
Almindelige softwareopdateringer kan også rulles ud til butikkerne via SOTI Mobile Device Management, der også kan anvendes til generel opsætning og konfiguration af mobiltelefoner, tablets, computere, etc.
Om NORMAL
NORMAL markedsfører sig som en butik, der sælger helt normale varer til faste lave priser. Kæden åbnede den første butik i 2013 og har i dag rundet 270 butikker i 6 lande. Sortimentet indkøbes dér, hvor varerne er billigst, og dermed undgår man fordyrende mellemled, hvilket betyder at man ofte kan spare 30-60% sammenlignet med markedsprisen.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: Rigtig Kaffe får hjælp med dynamiske priser i showroom
Rigtig Kaffe har mere end 5.000 produkter i sortimentet på webshoppen. Selvom det kun er udvalgte produkter, som er udstillet i showroomet, gav det rigtig god mening for virksomheden at implementere digitale prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Procesoptimering har elimineret spildtid og plukfejl hos Heka Dental
Produktionsvirksomheden Heka Dental designer og producerer tandlægeunits, som sælges i Danmark og i det meste af verden. Med ambitionen om at skabe konkurrencemæssige fordele, har Heka Dental indgået et samarbejde med it-virksomheden Delfi Technologies
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: HimmerLand Resort har vokseværk og digitale ambitioner
I Nordjylland finder man det luksuriøse resort HimmerLand. Udover nye aktiviteter og oplevelser er HimmerLands digitale ambitioner også i udvikling. Et af de nye initiativer er digitale skilte, der skal kommunikere med gæsterne på resortet.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte
Den lokale vinbutik i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. En vækstrejse er i gang og man er nu gået all in på digitalisering af butikken. Her er man gået fra at skrive prismærker i hånden til en fuldt ud digital løsning med komplet overblik og adgang t
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Supervin: Jyllands største vinbutik har succes med digitale prisskilte
I Hjørring bliver der langet masser af vin over disken hos Supervin. Virksomhedens populære webshop står for 90 procent af omsætningen, hvilket har krævet nye digitale initiativer i butikken. Supervin har derfor implementeret digitale prisskilte fra Delfi
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Digitale prisskilte er en succes blandt baby- og børneudstyr hos Pixizoo
Onlinesuccessen Pixizoo er kommet for at blive. En ny kapitalindsprøjtning og nye tiltag skal være med til at realisere virksomhedens ambitiøse vækstmål på 20 procent om året, blandt andet ved hjælp af digitale prisskilte fra Delfi Technologies
Indhold fra partner