FREJA benytter softwarerobotter til at optimere interne processer

Hos FREJA stræber vi altid efter at give den bedste service til vores kunder. Der arbejdes hårdt på at finde nye og forbedrede løsninger, og vi er i tæt dialog med kunder for at få bedre indblik i deres udfordringer og en større forståelse for deres behov

For at kunne give kunderne den optimale service, arbejdes der fokuseret på at optimere interne processer. Des bedre de interne processer er, des mere tid er der til at hjælpe kunderne.

Der investeres en masse tid og ressourcer på IT og teknologi, og vores medarbejdere arbejder aktivt på at identificere manuelle processer, der kan automatiseres ved hjælp af softwarerobotter. Senest har indenrigsafdelingen i Stilling fået automatiseret en manuel opgave, som har sparet dem 20 minutter hver dag – tid som i stedet kan dedikeres til kunderne. Før implementeringen af den automatiske løsning, skulle afdelingen hver morgen manuelt gennemgå en kundes bookinger for den pågældende dag. Afdelingen slog dagligt omtrent 50 bookinger op i systemet for at tjekke deres status, og undersøge om der var nogle afvigelser, men nu foregår denne proces helt automatisk.

”Det er fantastisk, og en stor hjælp for os, at denne proces er blevet automatiseret. Hver morgen, når robotten har gennemgået bookingerne, får vi tilsendt en e-mail med et overblik over hvilke sendinger, der kræver vores opmærksomhed. På den måde kan vi hurtigt give besked til kunderne og dermed være proaktive, og vi kan komme i gang med at løse dagens udfordringer og opgaver”, forklarer FREJAs Kenneth Hornstrup Andersen, Operational Manager Stykgods.

Softwarerobotten, som udfører dette arbejde, skaber dermed værdi for både kunder, såvel som medarbejdere. Robotten har løst en triviel arbejdsopgave for teamet som ikke blot sparer tid, men også reducerer risiko for fejl i og med, at det hele er automatiseret.

Group Finance Business Partner i FREJA, Alexander Skaarup Kristensen, fortæller: ”Vi arbejder kontinuerligt på at identificere arbejdsopgaver, som kan udføres ved hjælp af robotjobs. Nogle opgaver er mere komplicerede end andre, men lykkes det, kan vi i sidste ende eliminere trivielle opgaver, reducere fejl, spare tid og give vores kunder en bedre service, fordi vi kan være proaktive”.

www.freja.dk

09.08.2023Freja Transport & Logistics A/S

Sponseret

Digitaliser dine logistikaktiviteter med FREJAs IT-løsninger

02.08.2023Freja Transport & Logistics A/S

Sponseret

FREJA og B. Braun kører med biobrændstof HVO100 på rute mellem København og Oslo

31.03.2023Freja Transport & Logistics A/S

Sponseret

FREJA til WCA Singapore 2023

24.02.2023Freja Transport & Logistics A/S

Sponseret

FREJA udnævner ny administrerende direktør i Polen

05.01.2022Freja Transport & Logistics A/S

Sponseret

SDK FREJA A/S skyder 2022 i gang med strategisk opkøb af svenske IRT Logistics AB

04.01.2022Freja Transport & Logistics A/S

Sponseret

Miljø- og klimavenlige transporter har længe været i fokus hos FREJA