Forbrugerne kræver bæredygtig levering

43 procent af forbrugerne siger, at de foretrækker at handle med en forhandler, der tilbyder grønne leveringsmuligheder, ifølge ny undersøgelse. Kun 20 procent er tilfredse med de nuværende muligheder på området.

De britiske forbrugere mener ikke, at detailhandlerne gør nok for at sikre bæredygtig levering, når de handler på nettet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Doddle. Arkivfoto..

06.05.2019

SCM.dk

Hvis man spørger forbrugerne, så foretrækker 43 procent at handle med virksomheder, der tilbyder bæredygtige leveringsmuligheder. Det viser en ny undersøgelse fra Storbritannien lavet af fragtvirksomheden Doddle, skriver airqualitynews.com.

Læs også: Tre store spillere kæmper om pakkeposten

Undersøgelsen viste også, at blot 20 procent mener, at detailhandlere gør det godt nok med bæredygtig levering. Herunder svarede 25 procent, at det irriterede dem, at hjemmelevering var sat som standardleveringsmetoden, fordi det udleder unødvendig CO2.

“Mens forbrugere fortsætter med at blive mere miljøbevidste, skal detailhandlere afspejle dette i deres tilbud. Selvom bekvemmeligheden fortsat er vigtig for kunderne, er det ikke længere nok, at bæredygtig levering bare er en tilføjelse eller eftertanke - i et allerede hårdt miljø vil det skille virksomheder fra hinanden i deres kamp for kundeloyalitet”, siger CEO for Doddle, Tim Robinson.

Fremtiden forbrugere vægter bæredygtighed højere
De unge forbrugere (18-24-årige) lader til at tilpasse sig mere grønne og alternative løsninger. Her svarer 53 procent, at de vil bruge hjemmelevering mindre i fremtiden. Det er næsten dobbelt så mange som i gruppen af 45-årige, hvor 29 procent har til mål at benytte sig af mindre hjemmelevering i fremtiden.

”Med en fjerdedel (26 procent) af forbrugerne, der faktisk er overraskede over, hvor mange af deres yndlingsmærker, der stadig kun tilbyder hjemmelevering, skal detailhandlerne lave flere alternativer som click & collect, konsoliderede leverancer, have opbevaringsbokse mere fremtrædende ved kassen og være eksplicit om miljøvenlige fordele”, siger Tim Robinson.

Læs også: Ny dansk app vil reducere CO2-udledning fra varetransport

17,1 millioner mennesker shopper online hver uge i Storbritannien, ifølge Doddle. Det betyder at der cirka er brug for 170.000 køretøjer til at fragte de mange ordrer ud, hvis de skal leveres til døren. Til gengæld kan det tal bringes ned til blot 4.600, hvis der kun leveres til afhentningssteder, vurderes det i undersøgelsen.

- SDN

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

10.04.2024Tasklet Factory

Sponseret

Få styr på dit lager: Lagerchefens (gen)vej til succes

08.04.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Ny plukketruck er længe ventet

05.04.2024Swisslog

Sponseret

Inbjudan Webinar: Strategisk lagerautomation - 25 april

05.04.2024Zetes

Sponseret

Prévoté transforms inventory management with the ZetesMedea Full Pallet Inventory solution

05.04.2024SCM.dk

Materialehåndtering og robotautomatisering løftes til nyt niveau

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til en omnichannel strategi?

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle