BluJay fortsætter momentum med fokus på kunder, vækst og innovation
Virksomheden markerer fire år siden introduktionen af BluJay Solutions som brand.
BluJay Solutions, en førende udbyder af global supply chain software og -tjenester, fremhævede i dag de resultater, der har har gjort virksomheden i stand til at rejse sig fra disruption, stærk og klar til vækst gennem at hjælpe kunderne med at opbygge mere modstandsdygtige forsyningskæder.
“BluJay Day er mere end vores fejring af BluJays 'fødselsdag'; det er en mulighed for at reflektere over vores fremskridt med at hjælpe kunderne med at opnå ekspertise inden for supply chain logistik og global handel,” udtaler Andrew Kirkwood, CEO for BluJay Solutions. ”Det forløbne år var ulig noget andet, domineret af pandemi og disruption, mens supply chain rykkede frem i forgrunden. Jeg er stolt af den måde, hvorpå vores teams tacklede udfordringerne og forblev målrettede i forhold til at tage hånd om kunderne og fortsætte med at levere løsninger og support. BluJay er klar til at hjælpe flere virksomheder med at styrke deres forsyningskædes operationelle effektivitet og modstandsdygtighed.”
BluJays resultater i det forløbne år inkluderer:
Virksomhedsvækst og kundeengagement
- Kundeengagement: En customer-first forpligtelse driver BluJays fokus på innovation og ekspertise i forhold til at imødekomme kundernes forretningsbehov og prioriteter. BluJays håndtering af supply chain og globale handelsløsninger var særdeles efterspurgt under pandemien, og virksomheden tilføjede mere end 55 nye kunder det sidste år og leverede 75 projekter eksternt. Blandt de nye kunder er BWS Logistics, Flyjac, Associated Wholesale Grocers, Gebrüder Weiss, Brewer's Supply Group, National Food Group og Aramex, blandt andre. I stedet for en livebegivenhed, som virksomheden typisk ville være vært for eller deltage i, præsenterede BluJay sin årlige SOAR-kundekonference virtuelt og leverede mere end 80 sessioner - webinars, podcasts og videoer - organiseret i serier designet til at imødekomme specifikke kundeudfordringer og muligheder. For at hjælpe i disse foranderlige tider leverede BluJay, gratis sit fragtmarkedsindeks (FMI) - en månedlig rapport om transport-KPI'er inklusive markedspriser og vigtige drifts- og ydeevnedata - for at hjælpe shippingvirksomheder, transportører og branchefolk med at træffe ”informerede” beslutninger.
- Globalt team: For bedst at kunne betjene kunderne og sikre kontinuitet gennem disruption og usikkerhed, tog BluJay en beslutning tidligt i pandemiforløbet om ikke at sende medarbejdere hjem men fortsætte driften med fuld kapacitet. Faktisk hyrede BluJay mere end 225 nye medarbejdere i løbet af det sidste år. Da kontorlukninger og rejsebegrænsninger blev udbredt, mobiliserede BluJay sine teammedlemmer over hele verden og overgik til fjernarbejde i løbet af få dage. Da begrænsningerne blev lettet, åbnede virksomheden sit nye kontor i Christchurch, New Zealand og flyttede sit globale hovedkvarter til nye kontorer i hjertet af Manchester’s MediaCityUK.
- Kultur: På den internationale kvindedag 2020 blev BluJay Women's Network (BWN) oprettet med en mission om at skabe et ligestillet samfund, der gør det muligt for talent af alle baggrunde at inspirere og styrke hinanden og opbygge en mere inkluderende arbejdsplads. Mere end 100 medlemmer har tilmeldt sig BWN i det første år. BluJay lancerede også et medarbejderledet værdinitiativ.
Innovation indenfor Data, Networks og Applications (DNA)
- Teknologi-innovation: 2020 markerede 20 års innovation og vækst siden lanceringen af branchens første cloudbaserede TMS-løsning. I dag handler næsten 250 shippingvirksomheder, tusinder af leverandører, 25.000 transportører, digitale mæglere og såkaldt visibility platforme for tæt på 20 milliarder dollars i fragt årligt, i BluJays transportnetværk. BluJay udnytter det voksende netværk til at generere mere intelligente data til kunderne så de kan træffe bedre beslutninger om, hvordan de administrerer deres forsyningskæder. Globalt har BluJay i det sidste år tilføjet 60 medlemmer til udviklingsteamet, investeret $ 1 mio i datacenterinfrastruktur, tredoblet sikkerhedsmedarbejderne og introduceret hundreder af forbedringer og nye funktioner i dets software til transport, distribution og compliance. Virksomheden lancerede også sit InFlight-program, et internt initiativ, der fremmer innovation og kontinuerlig forbedring på tværs af medarbejdere, processer og teknologi.
- Nye løsninger: BluJay introducerede flere nye løsninger, der gør det muligt for brugerne at udnytte økosystemets data, netværk og applikationer (DNA). BluIQ af BluJay er et data- og insight analyseværktøj, der tilbyder realtime, handlingsbar supply chain-data i et konfigurerbart visuelt ”instrumentbræt”. Inden for sin Transportation Management for Shippers-løsning introducerede BluJay to nye værktøjer, der udnytter BluJays data og netværk: SpotFinder, som hjælper afsendere med at søge efter kapacitet baseret på nærhed, udstyr og tilgængelighedskriterier; og SpotLight, som hjælper brugerne med at træffe bedre routingbeslutninger og finde load coverage. BluJay lancerede også Gatehouse, en mobil løsning, der muliggør en kontaktfri check-in og check-out proces for lageret til at understøtte sikker distanceringspraksis.
- Branche-anerkendelse: BluJay blev anerkendt af førende branchefirmaer, herunder Nucleus Research, Gartner samt Frost & Sullivan for sine løsninger til speditører, shippingvirksomheder og logistikudbydere. Storbritanniens Sunday Times udnævnte BluJay til en plads blandt Top Track 250 af Storbritanniens førende virksomheder. BluJay satte også sin tredje årlige supply chain innovationsforskning i gang og udsendte 2020-rapporten " Creating Resilience Amid Disruption".
- Network partners: BluJay foretog yderligere investeringer for at forbedre sit globale netværk gennem nye eller udvidede strategiske alliancer og partnerskaber inklusive Uber Freight, Loadsmart, NBM Solutions, Raven Logistics, TriumphPay, and FourKites.