10.06.2022 | Strategi & ledelse
Blue Water kåret som Danmarks bedste salgsorganisation
Den globale virksomhed Blue Water Shipping er kåret til ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.
Kurt Skov har ledet Blue Water Shipping med mantraet, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling. Foto: Blue Water Shipping
Blue Water Shipping kan i år fejre 50-års jubilæum. Samtidig modtager virksomheden ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.
Prisen kan ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, i høj grad tilskrives medarbejderne og den karismatiske ejerleder Kurt Skov, hvis væremåde og ordentlighed gennemsyrer hele organisationen i dag.
”Det er en kultur, der er gennemsyret i hele organisationen og som i høj grad tilskriver virksomhedens succes”, påpeger Martin Brandstrup.
Læs også: Dansk Industri og Fremstillingsindustrien bliver hovedsponsor til hi Award
75 procent af Blue Water Shipping blev for et par år siden lagt ind under en fond, for at sikre virksomheden mod fjendtlig overtagelse.
”For Kurt Skov har medarbejdernes ve og vel altid haft førsteprioritet. Og filosofien om, at glade og tilfredse medarbejdere involverer og engagerer sig i virksomheden, holder til fulde i en organisation som vores – når det så er opfyldt, så skal resultaterne nok komme”, forklarer han.
Kunden i centrum
”Kurt har bygget en fantastisk virksomhed op, og det tror jeg ikke havde været muligt, hvis ikke hans mantra var og altid har været, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling – for netop kundeorientering er en af de syv salgsdyder i forskningsprojekt Morgendagens Salg”, fortæller Martin Brandstrup, som fik overrakt prisen ved Business Danmarks landsrådsmøde og vinderdiplomet, som nu pryder væggen hos Blue Water Shipping i Esbjerg.
”I Blue Water Shipping arbejder vi med få salgs-KPI’ere – og fokuserer i stedet på det vigtigste, som for os er en ordentlig salgspipeline, evnen til at lukke aftaler og graden af aktivitetsniveau. Det gør det hele meget mere enkelt og transparent, og ikke mindst, gør det os meget operationelle og konkrete i forhold til salget”, forklarer han.
Læs også: Algoritme vinder pris for at hjælpe hurtigfærger sejle bedre og billigere
For Martin Brandstrup er det at sætte kunden i centrum et af de parametre, som Blue Water er særligt gode til. Og når man har lavet en aftale med en kunde – hvad enten den er mundtlig eller skriftlig – så holder man ved.
”Som de fleste andre virksomheder var vi udfordret under pandemien. Og ikke mindst kæmpede vi med at efterkomme vores kunders efterspørgsel i forhold til fragt og logistik. På et tidspunkt da pandemien toppede, og hvor flere af vores kunder skulle have varer hjem, satte vi ekstraordinære tiltag i værk. Vi hyrede 11 jumbojets fra Kina, så kunderne kunne få blandt andet værnemidler hjem. Alle i organisationen bidrog til, at det skulle lykkedes”, siger han.
- KCP
Innovation

Verdens første el-betonlastbil fylder 1 år
Unicon A/S har i over 1 år haft en Volvo FE Electric betonbil i drift i København og omegn og flere elektriske betonbiler bliver leveret i 2023. Unicon ønsker at bidrage til den grønne omstilling og arbejder målrettet på at hele flåden af betonbiler skal være emissionsfri i 2035. Det var derfor et naturligt valg at lave verdens første serieproducerede elektrisk betonbil i samarbejde med Volvo.
Innovation

Genbrugshandsker skal sænke hospitalers klimaaftryk
Dansk udviklingsprojekt vil på to år skabe et cirkulært alternativ til de blå éngangshandsker af det syntetiske gummi nitril – til gavn for sundhedsvæsenets grønne omstilling og forsyningssikkerheden af værnemidler.
Branchenyt

Ny standard gør op med brug-og-smid-væk-kulturen
Danmark står i spidsen for udviklingen af en ny europæisk standard, der skal give virksomhederne konkrete værktøjer til at tænke genbrug, genanvendelse og reparerbarhed ind i designfasen af nye produkter. Forbrugerrådet glæder sig over den nye standard, som kan være med til at gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen.
Lager & distribution

Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed
Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.
Branchenyt

Svenske Nynas digitaliserer forsyningskæden
Det svenske specialolieselskab Nynas indgår samarbejde med it-selskabet Tech Mahindra. Partnerskabet skal transformere Nynas’ eksisterende forretning og udvide deres IT-landskab med agile, skalerbare og intelligente systemer.
Branchenyt

Satser på serviceaftaler og montering med ny ansættelse
Postkasseanlægsleverandøren Renz starter en helt ny serviceafdeling, der skal gøre virksomheden til totalleverandør, give mulighed for serviceaftaler og skabe tættere kontakt til kunder og projekter. Serviceafdelingen får en ny mand ved roret.