Blue Water kåret som Danmarks bedste salgsorganisation
Den globale virksomhed Blue Water Shipping er kåret til ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.
Blue Water Shipping kan i år fejre 50-års jubilæum. Samtidig modtager virksomheden ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.
Prisen kan ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, i høj grad tilskrives medarbejderne og den karismatiske ejerleder Kurt Skov, hvis væremåde og ordentlighed gennemsyrer hele organisationen i dag.
”Det er en kultur, der er gennemsyret i hele organisationen og som i høj grad tilskriver virksomhedens succes”, påpeger Martin Brandstrup.
Læs også: Dansk Industri og Fremstillingsindustrien bliver hovedsponsor til hi Award
75 procent af Blue Water Shipping blev for et par år siden lagt ind under en fond, for at sikre virksomheden mod fjendtlig overtagelse.
”For Kurt Skov har medarbejdernes ve og vel altid haft førsteprioritet. Og filosofien om, at glade og tilfredse medarbejdere involverer og engagerer sig i virksomheden, holder til fulde i en organisation som vores – når det så er opfyldt, så skal resultaterne nok komme”, forklarer han.
Kunden i centrum
”Kurt har bygget en fantastisk virksomhed op, og det tror jeg ikke havde været muligt, hvis ikke hans mantra var og altid har været, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling – for netop kundeorientering er en af de syv salgsdyder i forskningsprojekt Morgendagens Salg”, fortæller Martin Brandstrup, som fik overrakt prisen ved Business Danmarks landsrådsmøde og vinderdiplomet, som nu pryder væggen hos Blue Water Shipping i Esbjerg.
”I Blue Water Shipping arbejder vi med få salgs-KPI’ere – og fokuserer i stedet på det vigtigste, som for os er en ordentlig salgspipeline, evnen til at lukke aftaler og graden af aktivitetsniveau. Det gør det hele meget mere enkelt og transparent, og ikke mindst, gør det os meget operationelle og konkrete i forhold til salget”, forklarer han.
Læs også: Algoritme vinder pris for at hjælpe hurtigfærger sejle bedre og billigere
For Martin Brandstrup er det at sætte kunden i centrum et af de parametre, som Blue Water er særligt gode til. Og når man har lavet en aftale med en kunde – hvad enten den er mundtlig eller skriftlig – så holder man ved.
”Som de fleste andre virksomheder var vi udfordret under pandemien. Og ikke mindst kæmpede vi med at efterkomme vores kunders efterspørgsel i forhold til fragt og logistik. På et tidspunkt da pandemien toppede, og hvor flere af vores kunder skulle have varer hjem, satte vi ekstraordinære tiltag i værk. Vi hyrede 11 jumbojets fra Kina, så kunderne kunne få blandt andet værnemidler hjem. Alle i organisationen bidrog til, at det skulle lykkedes”, siger han.
- KCP