Blue Water kåret som Danmarks bedste salgsorganisation

Den globale virksomhed Blue Water Shipping er kåret til ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.

Kurt Skov har ledet Blue Water Shipping med mantraet, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling. Foto: Blue Water Shipping.

10.06.2022

SCM.dk

Blue Water Shipping kan i år fejre 50-års jubilæum. Samtidig modtager virksomheden ”Årets Salgsorganisation” af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.

Prisen kan ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, i høj grad tilskrives medarbejderne og den karismatiske ejerleder Kurt Skov, hvis væremåde og ordentlighed gennemsyrer hele organisationen i dag.

”Det er en kultur, der er gennemsyret i hele organisationen og som i høj grad tilskriver virksomhedens succes”, påpeger Martin Brandstrup.

Læs også: Dansk Industri og Fremstillingsindustrien bliver hovedsponsor til hi Award

75 procent af Blue Water Shipping blev for et par år siden lagt ind under en fond, for at sikre virksomheden mod fjendtlig overtagelse.

”For Kurt Skov har medarbejdernes ve og vel altid haft førsteprioritet. Og filosofien om, at glade og tilfredse medarbejdere involverer og engagerer sig i virksomheden, holder til fulde i en organisation som vores – når det så er opfyldt, så skal resultaterne nok komme”, forklarer han.

Kunden i centrum

”Kurt har bygget en fantastisk virksomhed op, og det tror jeg ikke havde været muligt, hvis ikke hans mantra var og altid har været, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling – for netop kundeorientering er en af de syv salgsdyder i forskningsprojekt Morgendagens Salg”, fortæller Martin Brandstrup, som fik overrakt prisen ved Business Danmarks landsrådsmøde og vinderdiplomet, som nu pryder væggen hos Blue Water Shipping i Esbjerg.

”I Blue Water Shipping arbejder vi med få salgs-KPI’ere – og fokuserer i stedet på det vigtigste, som for os er en ordentlig salgspipeline, evnen til at lukke aftaler og graden af aktivitetsniveau. Det gør det hele meget mere enkelt og transparent, og ikke mindst, gør det os meget operationelle og konkrete i forhold til salget”, forklarer han.

Læs også: Algoritme vinder pris for at hjælpe hurtigfærger sejle bedre og billigere

For Martin Brandstrup er det at sætte kunden i centrum et af de parametre, som Blue Water er særligt gode til. Og når man har lavet en aftale med en kunde – hvad enten den er mundtlig eller skriftlig – så holder man ved.

”Som de fleste andre virksomheder var vi udfordret under pandemien. Og ikke mindst kæmpede vi med at efterkomme vores kunders efterspørgsel i forhold til fragt og logistik. På et tidspunkt da pandemien toppede, og hvor flere af vores kunder skulle have varer hjem, satte vi ekstraordinære tiltag i værk. Vi hyrede 11 jumbojets fra Kina, så kunderne kunne få blandt andet værnemidler hjem. Alle i organisationen bidrog til, at det skulle lykkedes”, siger han.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

01.04.2025SCM.dk

Velux satser stort på den cirkulære model

01.04.2025SCM.dk

Verdion styrker nordisk team med tre strategiske forfremmelser

28.03.2025SCM.dk

Regionernes klimaaftryk daler kraftigt

27.03.2025SCM.dk

Nemmere at klare opgaven med producentansvar

27.03.2025SCM.dk

Overraskelse: Mange virksomheders klimaindsats går godt

26.03.2025Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

25.03.2025Bureau Veritas

Sponseret

IATF 16949 Specialist

25.03.2025Bureau Veritas

Sponseret

Bureau Veritas Denmark er som de første i Danmark akkrediteret af DANAK til NATO-ordningen AQAP 2110

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Toyota Material Handling A/S
Messe
Toyota Material Handling deltager på Transportmessen 2025

Mød os på på Transport 2025, som finder sted i Messecenter Herning d. 3-5. april. Få gratis adgang til messen – brug blot koden toyota2025, når du bestiller dine billetter online. Vi glæder os til at byde dig velkommen ved stand M9600.

Dato

03.04.2025

Tid

09:00

Sted

Herning Messecenter

Brother Nordic A/S
Messe
Transport 2025

Skandinaviens førende fagmesse inden for transportbranchen.

Dato

03.04.2025

Tid

09:00

Sted

Messecenter Herning

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

EU-Kommissionen har for nyligt lanceret den såkaldte Omnibus-pakke, der skal forenkle kravene til virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og styrke EU’s konkurrenceevne.

Dato

03.04.2025

Tid

11:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Få styr på VSME - EU's nye frivillige standard for bæredygtighedsrapporting

EU-Kommissionen har for nyligt lanceret den såkaldte Omnibus-pakke, der skal forenkle kravene til virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og styrke EU’s konkurrenceevne.

Dato

03.04.2025

Tid

11:00

Sted

Online på MS Teams

Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001 Intern Auditor

På ISO 14001 Intern Auditor træner du forskellige auditeringsteknikker og -værktøjer, og hvordan du udfører intern audit af din virksomheds miljøledelsessystem i henhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

07.04.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Consafe Logistics
Webinar
Automation implementation fra A til Z

With warehouse automation set to double by 2030, many companies are prioritizing automation—but key questions arise. What should you automate and why? When should you involve your automation vendor? What are the critical success factors?

Dato

08.04.2025

Tid

10:00

Sted

Online