Big data skal tænkes mobilt
Det skal være lettere og hurtigere for virksomheder at omdanne information til konkurrencefordele, fastslår SAP, der er klar med en ny cloudbaseret tjeneste.
Softwareleverandøren SAPs hovedbudskab ved årets Mobile World Congress (MWC) i Barcelona er, at det skal være lettere og hurtigere for virksomheder at omdanne information til konkurrencefordele i en verden, som hele tiden bliver mere og hurtigere forbundet.
Læs også: Her er de fem vigtigste it-trends for virksomheder i 2015
Det skal ske gennem samarbejde og standardisering for at komme uden om både dyre og tidsopslugende indsatser, som virksomheder i dag implementerer med uensartede mobile standarder og big data-lag til følge.
SAP satser derfor nu på en lancering af en ny, cloudbaseret Platform-as-a-Service (PaaS) under navnet SAP HANA. Den nye tjeneste tilbyder en integreret tilgang til virksomheders mobile indsatser.
Vores kunder er nu klar til at bruge augmented reality og Internet of Things' i forretningsøjemed og på den måde blive en del af the networked economy. Kunderne vil arbejde med udgangspunkt i eksempler, som allerede fungerer, er hurtige, og som kan skaleres til deres industri, hvilket netop er de områder, som SAP har flyttet både platformen og løsningerne til, forklarer Henrik K. Petersen, der er regional sales director i SAP.
Datamanagement og analyseplatformen SAP HANA er således SAPs bud på, hvordan virksomheder hurtigere kan få gavn af big data til deres mobile indsatser.
Læs også: Hybrid cloud er fremtiden
På MWC har SAP desuden annonceret, at man vil samarbejde med TM Forum om at udvikle en åben, industriklar datamodel, som vil gøre, at SAPs kunder og partnere nemt kan få adgang til den power og hurtighed, der findes i skyen i form af SAP HANA.
- JKK