Udvidelse af netværk med 10 truckanlæg
I december 2022 blev det annonceret, at når aftalen med 57 Shell-stationer udløber, vil Uno-X få det fulde ansvar for salg af brændstof, el-opladning og vask på disse stationer. For Uno-X Truck betyder det, at netværket udvides med yderligere 10 truckanlæg i 2024, som er tilknyttet de 57 stationer.
Efter et års ventetid og måneders forberedelse er Uno-X nu klar til officielt at påbegynde indflytningen på 57 Shell-stationer over hele landet. Uno-X Truck overtager i den forbindelse otte tidligere Shell-truckanlæg i 2024, hvilket betyder, at landets vognmænd og chauffører vil opleve nye farver og logoer på anlæg landet over. Desuden etableres der to helt nye anlæg i henholdsvis Skive og Tilst.
”Hos Uno-X Truck arbejder vi hver dag for at give vognmænd og chauffører den bedste kundeoplevelse, så de kan fokusere på at holde Danmark kørende. At være til stede, hvor vores kunder er, er essentielt. Derfor er vi glade for at kunne tilbyde et endnu større, dedikeret trucknetværk. Udvidelsen af netværket med 10 anlæg øger vores synlighed langs de danske veje betydeligt”, siger Michael B. Hansen, COO hos Uno-X Truck.
Konverteringen ved Vestmotorvejen 367B i Tuelsø er begyndt. Dernæst følger Give, Ejer Baunehøj, Karlslunde, Skive, Tilst, Rødekro, Sønderborg, Randers og Hjørring.
Uno-X Trucks mission er at udvikle og fremme løsninger til fremtidens mobilitet. Selskabets store netværk tilpasses og udvikles løbende. Udover diesel er de seneste tiltag, at Uno-X Truck har etableret offentlige ladestandere til lastbiler på to stationer i Nyborg og Horsens.
Læs også: Maersk trodser risikoen - skib sendes gennem farefyldt farvand
Selskabets anlæg er dedikeret til trucks og store køretøjer med gode til- og frakørselsforhold, high-speed-pumper og mulighed for at tanke diesel og AdBlue samtidig.
”Det er vigtigt for os altid at have et truckanlæg i nærheden af vores kunder. Vi er stolte over at have et effektivt netværk af truckanlæg, som nu udvides yderligere. Alle anlæg er strategisk placeret med gode tilkørselsforhold, hvilket sparer vognmænd og chauffører dyrebar tid og gør det hurtigere for dem at komme tilbage på ruten”, siger Michael B. Hansen.
/ PiB