Tulip vil ”Stramme Kæden”

Tulip Food Company vil give sine leverandører et bedre indblik i virksomheden gennem projektet ’Stram Kæden’.

Tre konkrete initiativer skal give Tulip og fem af virksomhedens tætteste leverandører et endnu bedre samarbejde. Foto: flickr / Leif Harboe. .

24.08.2016

SCM.dk

Fødevarevirksomheden Tulip Food Company er sammen med fem af sine tætteste leverandører gået med i projektet ’Stram Kæden’. Projektet skal give de deltagende parter redskaber til at komme endnu tættere på hinanden, få bedre indblik i hinandens arbejdsprocesser og dermed få en bedre forretning og et bedre samarbejde.  

Læs også: BoConcept og leverandører rykker tættere sammen

"De fem leverandører, vi har inviteret med, er alle sammen nogle, som vi har arbejdet sammen med i over 20 år. Så vi ved, at det ikke er nogen sommerflirt, vi har gang i, og derfor er vi nu gået med i projektet for at få rådgivning til at tage det næste skridt i vores samarbejde", siger Henrik Skov Madsen, senior manager i Tulip.

Nye initiativer skal skabe gevinster
Gennem projektet har Tulip og de fem leverandører fået tre konkrete initiativer, der forventes at kunne give markante økonomiske gevinster.

Det første initiativ handler om at optimere den tværgående driftsplanlægning, så informationen mellem Tulip og leverandørerne vil flyde bedre og mere frit. Det andet punkt er en øvelse i varesanering, hvor Tulip og leverandørerne i fællesskab skal optimere deres lagre. Det sidste initiativ handler om at optimere varernes ”time to market” – altså den tid det tager at få nye produkter på markedet og samtidig hive gamle produkter af markedet igen, hvis ikke de præsterer godt.

”Så det handler om, at vi skal kunne tilpasse os markedet hurtigere og langt mindre administrationstungt. Og der spiller vores leverandører jo en markant rolle, fordi hvis vi skal kunne komme hurtigt på markedet, skal de også kunne levere til os hurtigt", siger Henrik Skov Madsen. Han tilføjer:

Læs også: Leverandørproblemer bremser VW's produktion

"Med de tre initiativer forventer vi at kunne hente mellem 3,5 og 5 millioner kroner årligt. Særligt det med at komme hurtigere på markedet, er der potentielt store gevinster i".

-CHM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

Kunstig intelligens kan bane vej for mere resiliente og regenerative værdikæder

18.04.2024SCM.dk

Fremtidens plastproduktion skal udvikles af CO2

17.04.2024SCM.dk

Reservedelsleverandør styrker logistik og salg

16.04.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

15.04.2024SCM.dk

Net zero mål for CO2 er problematiske for mange virksomheder

12.04.2024SCM.dk

Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

11.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

CSRD - hvem, hvad, hvor og hvordan?

11.04.2024SCM.dk

Ny retspraksis i Europa: Klimabeskyttelse som menneskeret

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle