Syv tips til bedre forecasting
Dr. Chaman Jain fra St. Johns Universitet og Mark Covas fra Procter & Gamble gav for nylig i Wall Street Journal deres bud på syv måder til at forbedre forecast.
Virksomheder i hele verden arbejder hårdt for at forbedre forecast-processer. Men det er svært, fordi mange faktorer gør efterspørgsels-planlægning mere udfordrende end nogensinde før. Udfordringerne er blandt andre den hastige stigning i SKUer, kortere produktlivscyklusser, global markedsdækning, reduceret kundeloyalitet og komplekse afsætningskanaler. Dr. Chaman Jain fra St. Johns Universitet og Mark Covas fra Procter & Gamble gav for nylig i Wall Street Journal deres bud på syv måder til at forbedre forecast, skriver scdigest.com.
Udgangspunktet er bedre samarbejde ved at involvere senior-beslutningstagere, forklare de gensidige fordele både internt og eksternt, definere klare mål og aftaler, bruge den bedste teknologi, fokusere på produkter hvor indtægter og profit er størst, knytte bonus til globale frem for lokale målsætninger samt generelt at sigte efter kontinuerlige forbedringer. MS
Læs mere på www.scdigest.com