4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

Dandiag A/S har introduceret 4-dages arbejdsuge for medarbejderne for at sætte mere fokus på trivsel og work-life-balance.

Dandiag A/S har indført en 4-dages arbejdsuge. Det nye tiltag er et led i virksomhedens vækststrategi, hvor Dandiag A/S bestræber sig på at udvide markedspositionen som leverandør af laboratorieudstyr og services inden for Pharma, Life Science, Health Care og Academia i Danmark og i Sydsverige. Foto: 123rf.com

19.04.2024

SCM.dk

Dandiag A/S har indført en 4-dages arbejdsuge. Det nye tiltag er et led i virksomhedens ambitiøse vækststrategi, hvor Dandiag A/S bestræber sig på at udvide markedspositionen som leverandør af laboratorieudstyr og services inden for Pharma, Life Science, Health Care og Academia i Danmark og i Sydsverige.

”Overgangen til en 4-dages arbejdsuge, der er sket løbende fra den 1. marts, er en del af Dandiags kontinuerlige bestræbelser på at prioritere medarbejdertrivsel og fremme en sund balance mellem arbejde og fritid. Vi tror på, at ved at give vores medarbejdere mere frihed, vil det øge deres produktivitet, kreativitet og jobtilfredshed. I følge Bo Kønskov Hansen, CEO - Institut for 4-dages arbejdsuge, er vi den første virksomhed i Danmark, der har valgt denne model som giver os 4 dages sammenhængende restitution, og på hver side af de 4 dages restitution arbejder vi 33 timer på 4 dage uden at ændre i løn”, lyder det fra administrerende direktør Charlotte Rugaard Nielsen.

”Jeg har været direktør i Dandiag A/S siden foråret 2022 og er stolt over, at vi nu tilbyder vores medarbejdere en arbejdsuge med kun fire dage, hvilket understreger vores fokus på trivsel og work-life-balance”, siger Charlotte Rugaard Nielsen.

Læs også: Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

”Ved at fremme god laboratorieskik arbejder vi hos Dandiag for at opretholde høj præcision og pålidelige resultater i vores kunders laboratorier. Vi er dedikerede til at være en strategisk samarbejdspartner, der sætter vores og vores leverandørers faglige ekspertise i spil for at bidrage til udvikling og effektivisering af vores kunders innovative og operationelle indsatser. Vores løsningstilgang sikrer ikke kun høj kvalitet og pålidelighed i laboratoriearbejdet, men vi stræber også efter at opretholde et godt arbejdsmiljø og et højt vidensniveau blandt vores kunder”, fortsætter Charlotte Rugaard Nielsen.

Kilde: Dandiag

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

Øget fokus på ESG kalder på nye leverandører

01.05.2024SCM.dk

01.05.2024SCM.dk

Danmark tjener milliarder på udenlandsk arbejdskraft

25.04.2024SCM.dk

Internationale forskere: Reducér plastikforbrug før genanvendelse

24.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

Vil du Wake Up ⏰ med os?

23.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: Investér i et bæredygtigt arbejdsmiljø

22.04.2024SCM.dk

Medarbejderne får klima-ild i øjnene

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

Kunstig intelligens kan bane vej for mere resiliente og regenerative værdikæder

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle