Stor international aktør udvider sit lager på Aalborg havn

Der er rykket en ny beboer ind på stykgodshavnen i Aalborg. Scandinavian Medical Solutions har underskrevet en lejeaftale på nye lagerfaciliteter, som skal være med til at understøtte flere års positiv udvikling hos den hastigt voksende medicovirksomhed.

Jens Hvid Paulsen (tv) og Jens Krohn (th), Scandinavian Medical Solutions. Foto: Port of Aalborg

27.02.2024

SCM.dk

Der er fart på hos Scandinavian Medical Solutions, som køber, sælger og udlejer brugt billeddiagnostisk udstyr til kunder overalt i hele verden. Virksomheden blev stiftet i 2018 og er siden vækstet til en stor international aktør med godt 30 medarbejdere.

Nu har den positive vækst øget behovet for plads. Port of Aalborg og Scandinavian Medical Solutions har derfor indgået en aftale om leje af lager på stykgodshavnen i Aalborg. 

”Vi har i længere tid været på jagt efter egnede lagerfaciliteter til vores mobile enheder og modularer. Det er vores flytbare scanningsklinikker, der er klar til at rykke ud, når vores kunder har behov for ekstra scanningskapacitet. Enhederne bliver transporteret med lastbil, så de nemt kan transporteres rundt i store dele af verden. Men når de ikke er i brug, skal de løbende klargøres og vedligeholdes, og det skal helst ske i tørvejr. Det behov får vi opfyldt med de to nye pakhuse”, fortæller CEO, Jens Hvid Paulsen.

Scandinavian Medical Solutions har kunder i hele verden, og tidligere på året rykkede stifteren af virksomheden, Jens Krohn, til USA, hvor han skal stå for opbygningen af det amerikanske datterselskab. Hovedkontoret er fortsat på ”Gassen” i Aalborg, som ligger blot et stenkast fra pakhusene.

”Vores krav til de nye lagerfaciliter var, at de kunne rumme vores store udstyr, og så skulle de være tæt på vores kontor. Det har vi fundet med lageret i stykgodsområdet, der ligger lige på den anden side af vejen”, forklarer Jens Hvid Paulsen.

Scandinavian Medical Solutions er ikke de eneste, der har brug for flere kvadratmeter. Port of Aalborg råder over mere end 175.000 kvadratmeter lager- og logistikfaciliteter, og efterspørgslen er stor. 

Læs også: Nyt dansk – svensk samarbejde skal fordoble lagerkapacitet

”På grund af den store interesse har vi over de senere år udvidet vores lagerkapacitet markant. Senest med 10.000 kvadratmeter sidste år. Lagerfaciliteter anvendes i dag af vidt forskellige virksomheder til vidt forskellige formål. Glædeligvis er de dog alle med til at supportere virksomhedernes vækst og forretning, ligesom tilfældet er for Scandinavian Medical Solutions”, lyder det fra Jeppe Faber, Senior Commercial Manager, Real Estate, Port of Aalborg.

Scandinavian Medical Solutions rykkede ind i de nye faciliteter i januar.

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

26.04.2024SCM.dk

Der skal mere fart på sagsbehandlingen af grønne projekter

26.04.2024SCM.dk

Forskere vil have øget fokus på unødvendig plastik

22.04.2024SCM.dk

Autonome robotter er effektive hjælpere på lageret

22.04.2024SCM.dk

Kæmpelager er toptunet med sax- og bomlifte

19.04.2024WITRON Group

Sponseret

“Flexibility is the match-winner”

10.04.2024Tasklet Factory

Sponseret

Få styr på dit lager: Lagerchefens (gen)vej til succes

08.04.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Ny plukketruck er længe ventet

05.04.2024Swisslog

Sponseret

Inbjudan Webinar: Strategisk lagerautomation - 25 april

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Eltronic Fueltech

Supply Chain Specialist

Kunne du tænke dig, at spille en afgørende rolle i arbejdet med at udvikle den samlede værdikæde i en virksomhed, der i den grad bidrager til den grønne omstilling? Og ønsker du at tage et ansvar for at vi på tværs af organisationen styrker samarbejdet og processerne ud mod både leverandører og kunder? Så skal du med på holdet!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

07.04.2024

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle