12.10.2010  |  Innovation

Sanitec standardiserer de interne processer

Virksomheden Sanitec, som producerer udstyr til badeværelser, har nu opgraderet sin IFS-løsning med komponenter til...

Virksomheden Sanitec, som producerer udstyr til badeværelser, har nu opgraderet sin IFS-løsning med komponenter til økonomi, salg, projektstyring, logistik og vedligehold i alle sine nordiske afdelinger.
”Vi er meget tilfredse med de nye applikationer”, siger adm. direktør Frida Norrbom fra det svenske datterselskab Ifö, som beskriver det som én af virksomhedens mest vellykkede implementeringsprojekter nogensinde.
Alle de nordiske selskaber i Sanitec-koncernen anvender nu den samme løsning fra IFS. Herved er det muligt at standardisere og effektviserer mellem datterselskaberne, hvilket virksomheden ser som en forudsætning for en vellykket fremtidig vækst.
Gennem de seneste år er det gradvis lykkedes Sanitec at samordne de interne processer og systemer, hvilket bl.a. medfører, at identiske back office-ressourcer nu anvendes i alle tre datterselskaber. Med mere effektive processer og frigørelse af ressourcer, forventer virksomheden at styrke sine kunderelationer yderligere.
”Vi har lang erfaring med at arbejde på tværs af landegrænser og med globale kunder, hvilket har været en vigtig faktor i dette projekt”, siger adm. direktør i IFS Skandinavien, Glenn Arnesen.
Sanitec har flest kunder blandt store og mellemstore virksomheder med kompleks ordredreven produktion.

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere