Pakkeboks foran lageret hjælper netbutik gennem julen
Netbutikken LirumLarumLeg har op til Black Friday og julen bestilt en pakkeboks, der skal stå foran deres lager. Kunder kan hente pakker 24 timer i døgnet og afhjælpe det logistiske pres, virksomheden forventer igennem november og december.
“Vi oplever bestemt et øget pres – vi kan mærke, at forbrugerne køber julegaver endnu tidligere, end de plejer,” siger ejer af LirumLarumLeg, Anja Lytzen.
Corona har sat ekstra skub på e-handlen i Danmark, hvilket har fået legetøjsvirksomheden fra Hornbæk til at tage et alternativ middel i brug for at håndtere pakkemængderne. De kunder, der henter deres varer på LirumLarumLegs lager, kan nu gøre det i pakkeboksen der står udenfor.
Læs også: Nethandel: Amazon slår 33.000 nye stillinger op i USA
”Pakkeboksen giver vores kunder muligheden for at afhente deres ordre, når det passer dem. Herudover, giver det mange afbrydelser at skulle udlevere ordrerne, især i højsæsonen, hvor der kan være et par hundrede om dagen. Og sidst, er det en oplagt mulighed for at undgå at have for mange kunder ind i huset af hensyn til smitterisiko for mine medarbejdere,” siger Anja Lytzen.
Tryk på i hele branchen
Både netbutikker og logistikvirksomheder har mærket pakkepresset i 2020, og alle er særligt opmærksomme på at få julehandlen til at glide som smurt.
Læs også: E-handelsboom skal nu også gavne danske lokalvarer
Adm. direktør hos DAO, Morten Villberg, oplever også, at netbutikkerne er velforberedte på den øgede pakkemængde de kommende måneder. Samtidig opfordrer han netbutikkerne til at være klare i spyttet over for deres kunder – for risikoen for forsinket levering er større i år:
“Det er en god idé at være ærlig over for kunderne og sige, at der er pres på. At der lige kan gå én dag eller to ekstra, før ordren kommer frem. En klar kommunikation betyder meget for kunden og er ligeledes rart for netbutikken, der ikke vil modtage klager, fordi kunden er underrettet om eventuelle forsinkelser”.
- KCP