Pakkeboks foran lageret hjælper netbutik gennem julen

Netbutikken LirumLarumLeg har op til Black Friday og julen bestilt en pakkeboks, der skal stå foran deres lager. Kunder kan hente pakker 24 timer i døgnet og afhjælpe det logistiske pres, virksomheden forventer igennem november og december.

Både netbutikker og logistikvirksomheder har mærket pakkepresset i 2020. Arkivfoto..

27.11.2020

SCM.dk

“Vi oplever bestemt et øget pres – vi kan mærke, at forbrugerne køber julegaver endnu tidligere, end de plejer,” siger ejer af LirumLarumLeg, Anja Lytzen.

Corona har sat ekstra skub på e-handlen i Danmark, hvilket har fået legetøjsvirksomheden fra Hornbæk til at tage et alternativ middel i brug for at håndtere pakkemængderne. De kunder, der henter deres varer på LirumLarumLegs lager, kan nu gøre det i pakkeboksen der står udenfor.

Læs også: Nethandel: Amazon slår 33.000 nye stillinger op i USA

”Pakkeboksen giver vores kunder muligheden for at afhente deres ordre, når det passer dem. Herudover, giver det mange afbrydelser at skulle udlevere ordrerne, især i højsæsonen, hvor der kan være et par hundrede om dagen. Og sidst, er det en oplagt mulighed for at undgå at have for mange kunder ind i huset af hensyn til smitterisiko for mine medarbejdere,” siger Anja Lytzen.

Tryk på i hele branchen

Både netbutikker og logistikvirksomheder har mærket pakkepresset i 2020, og alle er særligt opmærksomme på at få julehandlen til at glide som smurt.

Læs også: E-handelsboom skal nu også gavne danske lokalvarer

Adm. direktør hos DAO, Morten Villberg, oplever også, at netbutikkerne er velforberedte på den øgede pakkemængde de kommende måneder. Samtidig opfordrer han netbutikkerne til at være klare i spyttet over for deres kunder – for risikoen for forsinket levering er større i år:

“Det er en god idé at være ærlig over for kunderne og sige, at der er pres på. At der lige kan gå én dag eller to ekstra, før ordren kommer frem. En klar kommunikation betyder meget for kunden og er ligeledes rart for netbutikken, der ikke vil modtage klager, fordi kunden er underrettet om eventuelle forsinkelser”.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

Kunstig intelligens kan bane vej for mere resiliente og regenerative værdikæder

18.04.2024SCM.dk

Fremtidens plastproduktion skal udvikles af CO2

05.04.2024Swisslog

Sponseret

Inbjudan Webinar: Strategisk lagerautomation - 25 april

05.04.2024Zetes

Sponseret

Prévoté transforms inventory management with the ZetesMedea Full Pallet Inventory solution

05.04.2024SCM.dk

Materialehåndtering og robotautomatisering løftes til nyt niveau

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til en omnichannel strategi?

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Lagerteknologi: Top 5 systemer til at øge effektiviteten

03.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Technicon A/S og Toyota Material Handling Danmark A/S indgår samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle