Nu gennemfører RS Components en gennemgribende digital transformation
Allerede i løbet af 2020 og corona-hjemsendelserne har danske RS Componenets opgraderet deres kundeservicecentre og den digitale infrastruktur. Nu hjælper Orange Business Services virksomheden endnu engang blot med et meget større projekt: nu står hele virksomheden for tur.
”Vores transformation med Orange Business Services ved roret har hidtil været meget effektiv. Vi har et godt samarbejde og et ægte partnerskab. Den nye Orange Business Services-infrastruktur sikrer, at vi kan give vores kunder et sikkert, modstandsdygtigt og fremtidssikret omnichannel-tilbud, og samtidigt sikre vores muligheder for fjernarbejde, ” siger Jes Riley, der er IT-chef hos RS Components i en pressemeddelelse.
RS Components blev grundlagt i Danmark i 1937 og er i dagen global leverandør af løsninger og komponenter til industrielle kunder. De har netop indgået en global kontrakt med Orange Business Services, der skal stå for en end-to-end managed services-løsning, der skal transformere hele RS Components globale infrastruktur, digitalisere salgsprocesserne og migrere virksomhedens kontaktcenter-aktiviteter til skyen.
Læs også: SMV’er skal holde trit, når det gælder digitalisering
RS Components kommer til at få en fuldt integreret cloudbaseret platform til samarbejde og kundeservice, der samler front- og back-office funktionerne til ét hele. Hertil kommer, at RS Components har valgt Orange Business Services som deres eneste leverandør af SD-WAN, LAN, it-sikkerhed, konference, video, tale og kontaktcentersupport og -service.
”RS Components kontaktcenterløsning står for en betydelig indtægtsstrøm og er afgørende for deres fremtidige forretningssucces. Og med et ambitiøst ønske til en ny netværksinfrastruktur var det vigtigt for RS Components at vælge en partner, der kunne støtte dem i at nå deres digitale ambitioner. Vi har hjulpet dem med at finde svar på deres forretningsmæssige udfordringer og dét er vi stolte over,” siger Kristof Symons, direktør for Orange Business Services International.
Læs også: Data, dynamik og digitalisering – det har forsyningskæder lært af coronakrisen
Projekterne er en central del af RS Components digitale transformation og har som mål at reducere omkostninger, modernisere netværket og indføre nye teknologier, herunder SD-WAN og telefoni-opgraderinger, der skal fremtidssikre deres teknologiske platform. Med et fuldt integreret økosystem, der integrerer konnektivitet, cybersikkerhed, samarbejde og kundebetjening i én og samme platform, vil RS Components kunne fjernadministrere sin online forretning på tværs af 32 lande.
Samtidig åbner det op for, at virksomheden kan skabe nye services og fastholde sin position i et meget konkurrencepræget marked. Både kunder og partnere kommer til at få en kundeoplevelse af høj kvalitet, uanset hvilken af de mange kanaler (både telefonisk og online) de vælger.
- KCP