nShift udruller app til pakkesporing i Norden

Mina Paket er nShifts pakkesporingsapp, som indtil videre har været live i Sverige. Med løsningen får forbrugerne samlet alle sine online køb i én sporingsapp. Nu skal den rulles ud til resten af Norden.

Forbrugere i Norden kan samle deres nethandels ordrer på én app og spore leveringen derigennem med nShifts app. Foto: nShift.

04.08.2022

SCM.dk

nShift lancerer Mina Paket, en app til sporing af pakker, som først har været online i Sverige, til forbrugere i hele Norden.

nShift-appen samler oplysninger om forbrugeres online ordrer i en enkelt app uanset hvilken online forhandler eller transportør, der anvendes. Den nemme sporing af pakker gør det muligt for kunder at følge ordrer fra det øjeblik, de sendes afsted, til det øjeblik, de bliver leveret ved deres dør. Kunder modtager desuden push-notifikationer i løbet af hele rejsen.

"Vores app tilbyder bekvemmelighed og kontrol”, siger Erik Åslund, der er Product Owner hos nShift, og fortsætter:

Læs også: Med nye transportørsamarbejder vil nShift hjælpe virksomheder til vækst

"Forbrugere nyder godt af bekvemmeligheden ved at have alt samlet ét sted. Det er ikke nødvendigt at scrolle gennem e-mails eller genbesøge forskellige forhandleres hjemmesider. Og de har kontrol over alle deres forsendelser via én enkelt app. Til gengæld kan forhandlere drage fordel af større loyalitet og indblik i deres kunders adfærd”.

Derudover har nShifts egne undersøgelser vist, at forbrugerne oplever et lavere behov for at tage kontakt til netbutikkernes kundeservice-afdelinger, når de bruger appen. Indtil videre tyder dataene på, at kundeserviceomkostninger kan reduceres med i gennemsnit 30 procent ved at introducere appen.

Med kunden på hele købsrejsen

I stedet for at e-shoppere skal klikke rundt mellem mails og forskellige apps, kan de ved nShifts app se alt, hvad de behøver ét sted. Det betyder også, at netbutikker ikke behøver at overlevere kunderne til distributøren under leveringen. Kunder give øjeblikkelig feedback ved levering ikke kun til distributøren, men også netbutikken, hvilket giver forhandlere indblik i deres leveringsoplevelse, og hvordan den kan forbedres.

"I stedet for at overgive en kunde til en transportør i købsøjeblikket, gør appen det muligt for forhandlere at blive ved deres kunders side i løbet af hele rejsen, fra salg til levering – med muligheden for at brande oplevelsen, hvis de vil”, fortæller Sean Sherwin-Smith, som er Post-Purchase Product Director hos nShift. 

Læs også: Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

nShift-appen byder også på muligheder for transportører, eftersom den muliggør direkte og sikker kommunikation med modtagere, elektronisk identificering til afhentning, mulighed for at undgå SMS-gebyrer og registrering af direkte feedback. 

nShift-appen er allerede tilgængelig i Norden som "Mina Paket" eller "Pakitet" som gratis download via Google Play eller Apple Appstore.

- KCP

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

04.11.2025SCM.dk

SCM Agendaen #24: Robusthed i forsyningskæderne via AI-drevet software

04.11.2025SCM.dk

Hvordan håndterer du risikostyring og compliance i forsyningskæden?

03.11.2025SCM.dk

De rigestes livsstil forværrer klimakrisen

31.10.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

31.10.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

30.10.2025SCM.dk

22 virksomheder omdanner data til forretningsressourcer

30.10.2025SCM.dk

Rekordmange ejerledere overvejer at sælge

27.10.2025Bureau Veritas

Sponseret

Ekstern sikkerhedsrådgivning hos Blue Water Shipping

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dematic
Messe
Logistik & Transport

Logistik & Transport is the Nordic region’s leading trade fair and conference for logistics and transport solutions, held annually at Svenska Mässan in Gothenburg. The event is the key meeting place for the entire logistics and transport industry. It brings together stakeholders from all parts of the sector to network, exchange experiences, and create new business opportunities.

Dato

04.11.2025

Tid

09:00

Sted

Gothenburg

Dansk Standard
Kursus
Sådan integrerer du et energi- og miljøledelsessystem, ISO 50001 og ISO 14001

Ledelsesstandarderne for miljøledelse ISO 14001 og energiledelse ISO 50001 har begge til hensigt at understøtte organisationer i at opnå løbende forbedringer af deres miljø- og energiforhold. På kurset bliver du introduceret til standardernes krav og får indsigt i, hvordan de to standarder kan integreres i et samlet ledelsessystem.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
Diplomkursus i Energiledelse - ISO 50001

Med ISO 50001 bliver du klar til at efterleve det nye Energy Efficiency Directive, der i 2024 vil gøre det lovpligtigt for flere virksomheder end hidtil at implementere et certificeret energiledelsessystem eller gennemføre et energisyn.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Implement Consulting Group
Webinar
Unlock revenue growth in manufacturing’s after-sales business

The value of market data in transforming after-sales strategies

Dato

06.11.2025

Tid

08:00

Sted

Online