04.08.2022  |  Innovation

nShift udruller app til pakkesporing i Norden

Mina Paket er nShifts pakkesporingsapp, som indtil videre har været live i Sverige. Med løsningen får forbrugerne samlet alle sine online køb i én sporingsapp. Nu skal den rulles ud til resten af Norden.

nShift lancerer Mina Paket, en app til sporing af pakker, som først har været online i Sverige, til forbrugere i hele Norden.

nShift-appen samler oplysninger om forbrugeres online ordrer i en enkelt app uanset hvilken online forhandler eller transportør, der anvendes. Den nemme sporing af pakker gør det muligt for kunder at følge ordrer fra det øjeblik, de sendes afsted, til det øjeblik, de bliver leveret ved deres dør. Kunder modtager desuden push-notifikationer i løbet af hele rejsen.

"Vores app tilbyder bekvemmelighed og kontrol”, siger Erik Åslund, der er Product Owner hos nShift, og fortsætter:

Læs også: Med nye transportørsamarbejder vil nShift hjælpe virksomheder til vækst

"Forbrugere nyder godt af bekvemmeligheden ved at have alt samlet ét sted. Det er ikke nødvendigt at scrolle gennem e-mails eller genbesøge forskellige forhandleres hjemmesider. Og de har kontrol over alle deres forsendelser via én enkelt app. Til gengæld kan forhandlere drage fordel af større loyalitet og indblik i deres kunders adfærd”.

Derudover har nShifts egne undersøgelser vist, at forbrugerne oplever et lavere behov for at tage kontakt til netbutikkernes kundeservice-afdelinger, når de bruger appen. Indtil videre tyder dataene på, at kundeserviceomkostninger kan reduceres med i gennemsnit 30 procent ved at introducere appen.

Med kunden på hele købsrejsen

I stedet for at e-shoppere skal klikke rundt mellem mails og forskellige apps, kan de ved nShifts app se alt, hvad de behøver ét sted. Det betyder også, at netbutikker ikke behøver at overlevere kunderne til distributøren under leveringen. Kunder give øjeblikkelig feedback ved levering ikke kun til distributøren, men også netbutikken, hvilket giver forhandlere indblik i deres leveringsoplevelse, og hvordan den kan forbedres.

"I stedet for at overgive en kunde til en transportør i købsøjeblikket, gør appen det muligt for forhandlere at blive ved deres kunders side i løbet af hele rejsen, fra salg til levering – med muligheden for at brande oplevelsen, hvis de vil”, fortæller Sean Sherwin-Smith, som er Post-Purchase Product Director hos nShift. 

Læs også: Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

nShift-appen byder også på muligheder for transportører, eftersom den muliggør direkte og sikker kommunikation med modtagere, elektronisk identificering til afhentning, mulighed for at undgå SMS-gebyrer og registrering af direkte feedback. 

nShift-appen er allerede tilgængelig i Norden som "Mina Paket" eller "Pakitet" som gratis download via Google Play eller Apple Appstore.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere