02.08.2022  |  E-handel

Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

Udvidet åbningstider? For kaffeshoppen Moccatime er det ikke nødvendigt, da virksomheden i stedet har anskaffet sig en pakkeboks, hvor kunderne i stedet kan hente deres kaffelevering på alle tider af døgnet.

En pakkeboksløsning – det kan da kun være vejen frem? Sådan tænkte firmaet Moccatime i Hellerup i 2021, da de valgte en pakkeboksløsning fra Renz. Pakkeboksen skulle være med til at skabe nye muligheder for deres kunder, så de kunne få friskristet kaffe på alle tider af døgnet.

Firmaet Moccatime leverer komplette kaffeløsninger til virksomheder og private, og med et e-Line click & collect-anlæg, kan de ansatte hos Moccatime kan lægge kaffe og andet baristaudstyr ud i boksen, så kunderne kan hente deres kaffe uden for de normale åbningstider. Firmaet oplevede nemlig, at flere af deres kunder havde svært ved at nå forbi deres forretning inden lukketid, forklarer Thomas Baggesen, der er indehaver af Moccatime:

”Der var mange af vores kunder, som sagde, at de synes, at vi havde en lidt begrænset åbningstid, og flere spurgte om vi ikke kunne blive lidt længere, så de kunne nå at få deres kaffe. Vi oplevede også kunder, der ringede fem minutter før lukketid og spurgte, om det var muligt at hente deres kaffe senere eller på en anden måde”, fortæller han.

Læs også: Glem alt om normale forsyningskæder i 2022

I stedet kan kunderne i dag enten ringe til Moccatime og bestille varer, der skal lægges i pakkeboksen, eller de kan bestille på Moccatimes nye online webshop og vælge at få kaffen lagt direkte i pakkeboksen, som står nemt tilgængeligt ude foran forretningen.

”Vi kan også se, at vi har fået en del nye kunder, som bestiller til pakkeboksen, og vi har stadig til gode at høre fra en kunde, som ikke synes, at det er smart”, siger Thomas Baggesen.

Danskerne bliver stadigt gladere for e-handel

Og meget tyder da også på, at det ikke var en helt dum pakkeboksinvestering, som Moccatime foretog sig i 2021.

Ifølge en rapport fra Nets handlede danskerne samlet for 97.5 milliarder kroner på nettet i 2020, og tallene er kun stigende. I løbet af et år steg disse enorme tal med 11 procent, hvilket svarer til 107.8 milliarder kroner i 2021.

Læs også: Iværksætter vil udkonkurrere pakkeshops med nyt postkassekoncept

Det er især de fysiske varer, herunder dagligvarer, der vinder indpas hos danskerne, når det gælder køb af varer på nettet. Dette i høj grad som følge af coronapandemien.

Thomas Baggesen er også sikker på, at skulle der komme coronarestriktioner igen, så vil pakkeboksen være til stor gavn.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere