Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

Udvidet åbningstider? For kaffeshoppen Moccatime er det ikke nødvendigt, da virksomheden i stedet har anskaffet sig en pakkeboks, hvor kunderne i stedet kan hente deres kaffelevering på alle tider af døgnet.

Moccatime oplevere at flere og flere som spørger, om de kan få lagt deres varer ud i en pakkeboks. Foto: Renz.

02.08.2022

SCM.dk

En pakkeboksløsning – det kan da kun være vejen frem? Sådan tænkte firmaet Moccatime i Hellerup i 2021, da de valgte en pakkeboksløsning fra Renz. Pakkeboksen skulle være med til at skabe nye muligheder for deres kunder, så de kunne få friskristet kaffe på alle tider af døgnet.

Firmaet Moccatime leverer komplette kaffeløsninger til virksomheder og private, og med et e-Line click & collect-anlæg, kan de ansatte hos Moccatime kan lægge kaffe og andet baristaudstyr ud i boksen, så kunderne kan hente deres kaffe uden for de normale åbningstider. Firmaet oplevede nemlig, at flere af deres kunder havde svært ved at nå forbi deres forretning inden lukketid, forklarer Thomas Baggesen, der er indehaver af Moccatime:

”Der var mange af vores kunder, som sagde, at de synes, at vi havde en lidt begrænset åbningstid, og flere spurgte om vi ikke kunne blive lidt længere, så de kunne nå at få deres kaffe. Vi oplevede også kunder, der ringede fem minutter før lukketid og spurgte, om det var muligt at hente deres kaffe senere eller på en anden måde”, fortæller han.

Læs også: Glem alt om normale forsyningskæder i 2022

I stedet kan kunderne i dag enten ringe til Moccatime og bestille varer, der skal lægges i pakkeboksen, eller de kan bestille på Moccatimes nye online webshop og vælge at få kaffen lagt direkte i pakkeboksen, som står nemt tilgængeligt ude foran forretningen.

”Vi kan også se, at vi har fået en del nye kunder, som bestiller til pakkeboksen, og vi har stadig til gode at høre fra en kunde, som ikke synes, at det er smart”, siger Thomas Baggesen.

Danskerne bliver stadigt gladere for e-handel

Og meget tyder da også på, at det ikke var en helt dum pakkeboksinvestering, som Moccatime foretog sig i 2021.

Ifølge en rapport fra Nets handlede danskerne samlet for 97.5 milliarder kroner på nettet i 2020, og tallene er kun stigende. I løbet af et år steg disse enorme tal med 11 procent, hvilket svarer til 107.8 milliarder kroner i 2021.

Læs også: Iværksætter vil udkonkurrere pakkeshops med nyt postkassekoncept

Det er især de fysiske varer, herunder dagligvarer, der vinder indpas hos danskerne, når det gælder køb af varer på nettet. Dette i høj grad som følge af coronapandemien.

Thomas Baggesen er også sikker på, at skulle der komme coronarestriktioner igen, så vil pakkeboksen være til stor gavn.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

24.12.2025SCM.dk

Vandet er tilbage i Panamakanalen, der leverer solidt resultat

23.12.2025SCM.dk

Millionstøtte til næste generation af chauffører i transportbranchen

23.12.2025SCM.dk

Maersk sender første skib gennem Suezkanalen og Det Røde Hav

22.12.2025SCM.dk

Nye omfattende sanktioner mod Rusland rammer bredt

19.12.2025SCM.dk

Norden indgår årets anden logistik­kontrakt

19.12.2025Datacon A/S

Sponseret

El-installatører vil have sikker grund at stå på

18.12.2025SCM.dk

Geopolitiske risici og stormagtskonkurrence truer Danmark

17.12.2025SCM.dk

Antallet af bestilte containerskibe sætter rekord i 2025

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle