Lithium-ion lagertruck består test
En række tests foretaget af Toyota Material Handling Europe (TMHE) bekræfter lithium-ion batteriets kvalitet og påviser holdbarheden og de reelle økonomiske fordele, der kan opnås ved intensiv drift og flerholdsskift.
Siden den første prototype med lithium-ion batteri blev vist på CeMAT 2011, har Toyota Material Handling Europe (TMHE) gennemført en lang række praktiske tests hos kunder i forskellige lande.
Disse tests bekræftede produktets kvalitet, påviste holdbarheden og de reelle økonomiske fordele, der kan opnås ved intensiv drift og flerholdsskift.
Serien af lithium-ion truck omfatter modellerne BT Optio OSE250 og BT Levio LWE200, LPE200 og LPE240. De kører længere med lavere energiforbrug og færre omkostninger. Det betyder væsentlige fordele for virksomheder med flerholdsskift i forhold til de konventionelle truck med blysyrebatterier, både når det gælder produktivitet, omkostningseffektivitet og mindsket CO?-udledning.
Virksomheder, der bruger deres lagertruck til mere end ét arbejdsskift, har normalt brug for batteriskift, når de anvender konventionelle blysyrebatterier.
Det betyder dels, at der skal investeres i ekstra batterier for at klare flerholdsdriften, og dels at der i løbet af arbejdsdagen bruges tid til at skifte det afladede batteri med et nyt opladet batteri.
Ved mange arbejdsskift og tungt arbejde er der typisk kun brug for ét lithium-ion-batteri per truck.
- PBH