Kunderne bliver glemt i forsyningskæderne
Selvom kunderne udgør et vigtigt omdrejningspunkt i alle virksomheder, er mange ikke rustet til at tage højde for kundernes ønsker, viser en ny undersøgelse fra PwC.
Kundernes adfærd har stor indflydelse på en virksomhed. Alligevel er mange virksomheders drift ikke designet til møde kundernes ønsker og behov. Det er en af hovedkonklusionerne på en undersøgelse fra revisions- og konsulentfirmaet PwC. Det skriver Supply Chain Management Review.
Læs også: Hvilken værdi skaber din værdikæde for dine kunder?
I rapporten fremgår det, at mens 61 procent af de adspurgte driftschefer forventer, at ændringer i kundernes adfærd vil få betydning for virksomheden i de kommende år, så er det kun 25 procent, der er helt sikre på, at deres aktiviteter er designet til at give kunden værdi og en særlig oplevelse.
At vide hvad kunderne sætter pris på, er en reel og vedvarende udfordring for driftschefer", siger Mark Strom, principal og global driftschef hos PwC, til Supply Chain Management Review.
For at få succes nu og i fremtiden bliver virksomheder nødt til tage udgangspunkt i deres kunder, når de skal planlægge deres drift, lyder det fra Mark Strom.
Læs også: Novozymes gør livet lettere for kunderne
"På den måde kan driftshold foretage passende kompromiser og mere rettidige beslutninger, når der kommer uundgåelige ændringer," forklarer han.
Læs hele PwC-rapporten her
-SSM