Hvordan holder du styr på dine kunderelationer?

Gode kunderelationer er essentielt for virksomheder, hvis de skal bestå og vokse.

CRM er integreret i dit Outlook.

Hvad enten der er tale om veletablerede kunder eller nye potentielle leads, er arbejdet med at styrke relationen igennem hele salgsprocessen og efterfølgende pleje af disse relationer vigtigt, og bliver år for år vigtigere i takt med den stigende konkurrence, de fleste industrier oplever.

Processer i en virksomhed effektiviseres og optimeres ved systemunderstøttelse konstant, og her er arbejdet med CRM (Customer Relationship Management) ingen undtagelse. Med IFS Applications CRM-løsning bliver det muligt at systemunderstøtte og udvikle arbejdet omkring oprettelse og forædling af leads, pleje af eksisterende kunder, fokusskabelse og målrettet arbejde til interessenter hvor behovet og potentialet er størst, ved hjælp af forskellige beregninger.  IFS’ CRM-løsning bevirker at mødeaftaler, noter, vigtige mails og tilbud ikke er fordelt på alverdens gule sticky notes, på de mange forskellige medarbejderes e-mail konti eller i deres hukommelse, men i stedet gemmes i ét system, synligt for alle. IFS CRM skal ikke anses som værende et CRM-system, der er integreret i et ERP-system. I stedet skal begge dele ses som værende én komplet løsning, hvor IFS Applications ERP solution indeholder det hele. Dermed er der kun ét log-in, ét system og én database, hvilket betyder at du som salgsmedarbejder har adgang til data fra resten af din virksomhed, og resten af virksomheden kan se hvad der sker i CRM.

Arbejdet med synkronisering af kalender, overblik over dagens opgaver, oprettelse af møder, hurtig registrering af leads og let registrering af en Business Opportunity bliver med IFS CRM Panels Outlook-Plugin og Companion Apps muligt at udføre på farten, uanset om du sidder i bilen efter et kundebesøg eller står og vil lave registreringen direkte på messen, mens kunden står foran dig. Med IFS CRM Panel er det muligt fra Microsoft Outlook at arbejde direkte med CRM systemet og dermed også IFS Applications. At oprette møder, aftaler om telefonopkald og andre opgaver, der skal udføres eller følges op på, kan nu ske direkte fra Outlook. Endvidere skabes der hurtigt overblik over hvilke aktiviteter, aftaler og tilbud, der eksisterer på kontaktpersonen, som sælgeren er på vej ind til møde med.

Udover de mange relationsdannende aktiviteter understøtter IFS CRM også et fuldt Quote-To-Cash flow fra første tilbud til endelig faktura. Med IFS Business Opportunity bliver det muligt at registrere tilbud, som bliver en del af en pipeline for kunden, hvor det er muligt at følge processen og sandsynligheden for at dette bliver til et salg. Det kan både ske i et scenarie, hvor den først løftes til en Sales Quotation og derefter bliver til en ordre, men det er også muligt at omdanne den til en Customer Order med det samme. Videre er det også muligt at benytte en Business Opportunity til at oprette Service Quotations med, hvilket bidrager til at virksomhedens pipeline nu også indeholder de forventede serviceordrer som måtte komme. For at få en mere kontrolleret proces kan man opsætte en prædefineret salgsproces som en Business Opportunity skal gennemgå. Denne vil bestå af specifikke stadier og handlinger, som skal udføres på hvert af disse stadier. Dette sikrer, at bearbejdelsen af en Business Opportunity bliver strømlinet og gennemgår den nødvendige kvalificeringsproces hver eneste gang, da sælgeren bliver tvunget til at gennemgå disse stadier i systemet.

Brug dataene, og bliv klogere på dine kunder og potentielle leads.

Pipeline-analysen er kritisk for at kunne skabe indsigt i, hvordan fremtiden ser ud. Er der tilbud nok, i forhold til hvad der forventes? Bliver disse til ordrer i den nærmeste fremtid, og i så fald hvordan er disse fordelt? Hvilke kunder er der flest tilbud ude på? Hvilke Business Opportunites har størst sandsynlighed, og er det også dem der fokuseres på? Spørgsmålene er mange, og for at kunne besvare disse kræver det analytiske databaserede værktøjer, som fås med IFS CRM Business Opportunity Pipeline Chart.

Overblik og handlingskatalyserende data er kernen for mange salgsmedarbejdere og IFS CRM skaber netop dette med IFS Lobby. IFS CRM kommer med standard lobbies, der præsenterer sælgeren eller salgslederen for præcis de data, de har brug for, i det format som ønskes – hvilket er med til at sikre fokus på de rigtige leads, og samtidig sørger for, at salgsafdelingen ikke taber nogle sager eller potentielle kunder på gulvet.

Opsummeret giver IFS CRM Panel altså nem adgang til værktøjet, når du er på farten, styrede processer som sikrer en bedre kvalitetssikring, og ikke mindst en række analyseværktøjer som hjælper med at sikre indblik i tendenser hos de forskellige kunder, og identificering af de kunder/leads, der hardet største potentiale.

Har du lyst til at høre mere om de muligheder der er med IFS CRM Panel, så tøv ikke med at kontakte os.

Bjarke Paulin Beske – bjbe@curit.dk eller 30320255

15.08.2022Curit ApS

Sponseret

Hvordan holder du styr på dine kunderelationer?

28.07.2022Curit ApS

Sponseret

Mange behov indfriet i ét system

25.04.2022Curit ApS

Sponseret

HR – Del 3 – Strategisk HR er motoren under forretningsmålene

17.03.2022Curit ApS

Sponseret

Nyt samarbejde mellem Grafisk Maskinfabrik og Curit

16.03.2022Curit ApS

Sponseret

HR – Del 2 – Arbejd proaktivt med jeres kompetencekraft i IFS Cloud

10.02.2022Curit ApS

Sponseret

Tema HR – MUS-samtalen (Del 1)