Her er vinderne af FDIHs E-handelspriser
10 vindere kunne i går, onsdag den 18. maj, tage en eller flere af FDIHs E-handelspriser med sig hjem. Vinderen af guldprisen blev Aarstiderne.
I går, onsdag den 18. maj, blev FDIHs ti E-handelspriser uddelt i Tivoli Hotel og Congress Center. Vinderne talte blandt andet Halifax, Bolia.com, A&O Johansen og ikke mindst Aarstiderne, som løb med hovedprisen.
Ifølge administrerende direktør i FDIH, Niels Ralund, var det for juryen en svær opgave at vælge mellem de mange dygtige og innovative finalister, som har kunnet præsentere nogle spændende og succesfulde forretningsmodeller.
Læs også: Dansk Unisport hædret ved EM i e-handel
Samtidig bliver konkurrencen hvert år skrappere i takt med, at e-handlen vokser, og flere brancher får øjnene op for de digitale muligheder. De mange gode præsentationer viser heldigvis, at Danmark har mange dygtige e-handlere, og det er også nødvendigt i kampen mod den stærke udenlandske konkurrence fra internationale e-handelsgiganter, lyder det fra Niels Ralund.
Guld til Aarstiderne
Virksomheden Aarstiderne, leverandør af økologiske frugter og grøntsager, kunne bryste sig af at hive hovedprisen, også kaldet E-handelsprisen Guld, med sig hjem.
Dermed er virksomheden den bedste blandt de bedste, forklarer juryen, som også gav følgende beskrivelse:
Årets guldvinder formår at holde fast i deres oprindelige opskrift på succes og krydrer det samtidig med innovation. De har styr på deres forsyningskæde, de mestrer logistikken og er stærke på brugerinvolvering. Den forretningsmodel inspirerer mange andre virksomheder både online og offline.
?Læs også: Onlinebutik både taber og tjener på gratis retur
Aarstiderne vandt også årets specialpris Fødevarer direkte til døren og skal i slutningen af maj til Barcelona, hvor den europæiske e-handelskonkurrence European Ecommerce Awards finder sted.
Alle vinderne samt 2. og 3. pladsen:
- Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 25 mio. kr.
Vinder: Halifax
2. plads: Unoliving
3. plads: Rezet Sneaker Store
- Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 25 - 75 mio. kr.
Vinder: Next forsikrig
2. plads: Københavns Lufthavne
3. plads: Luxplus
- Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 75 mio. kr.
Vinder: Bolia.com
2. plads: Aarstiderne
3. plads Whiteaway
- Bedste B2B-virksomhed
Vinder: A&O Johansen
2. plads: Clearhaus
3. plads: Lomax
- Bedste nye e-handelsvirksomhed
Vinder: POWER
2. plads: Washa
3. plads: Luxplus
- Bedste omni-channel-virksomhed
Vinder: A&O Johansen
2. plads Brd. Dahl
3. plads Telenor
- Bedste cross border-virksomhed
Vinder: Unisport
2. plads: Alphalyse
3. plads: Skatepro.dk
- Årets bedste optimeringsdetalje
Vinder: Løbeshop.dk
2. plads: Normann Copenhagen
3. plads: Stof og Stil
- Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører
Vinder: Vertica med casen Bolia.com
2. plads: Netcompany med casen A&O Johansen
3. plads: PostNord med casen Cykelpartner.dk
- Brancheprisen 2016: Fødevarer direkte til døren
Vinder: Aarstiderne
2. plads: Too good to go
3. plads: Irma.dk
- Brugernes favorit
Vinder: Cykelpartner.dk
2. plads: Rito
3. plads: COOP
- Guldpris 2016
Vinder: Aarstiderne
- KLZ