05.09.2018  |  IT

Case: Frandsen Group benytter Dynamics 365 som løftestang til forandring og digitalisering

Indhold fra partner Hvad er dette?

Vores nye system skal ikke blot reflektere det, vi gør i dag. Vi vil have en løsning, som tager vores koncern til et nyt niveau,” siger Pernille Frandsen, COO i designvirksomheden Frandsen Group med hovedsæde i Horsens.

Med årlige vækstrater på over 10 procent er Frandsen Group i en udvikling, som udfordrer IT-siden og måden, der arbejdes på. Samtidig bevæger virksomheden sig over i en egentlig koncernstruktur, der også stiller systemmæssige krav. Hertil kommer, at virksomhedens CEO og stifter, Benny Frandsen, ønsker at være med helt fremme i digitaliseringen og på alle måder følge kunders og leverandørers udvikling.

”Vi begynder at mærke begrænsninger i de systemer, vi er i nu. Derfor har vi besluttet at tage et stort spring fremad i form af det webbaserede Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations,” siger Pernille Frandsen.

Og hun glæder sig til at komme i gang med at udvikle og implementere løsningen:

”Timingen kunne ikke være bedre i forhold til, hvor vi er nu på den overordnede strategi og vækst. Vi vil benytte lejligheden til på alle områder at udfordre os selv til at gøre det bedre end i dag.”

Frandsen Group har valgt koncernens samarbejdspartner gennem 15 år, Bredana Axcite, til at hjælpe med at gennemføre forandringsprocessen.

”Bredana Axcite kender vores kernekompetencer, forretning og strategi. Dermed kan de udfordre os, og vi vil udfordres. Det er en del af det, vi køber.”

”Et opgraderingsprojekt er en kærkommen lejlighed til at kigge nærmere på processer, få synliggjort alle arbejdsgange og dermed øge udbyttet af den tid, vi bruger på forskellige opgaver,” siger Pernille Frandsen.

Koncernstruktur underbygges

Virksomheden går fra at være tre til fem selskaber:

”Vi forventer os en ensartethed i den måde, de forskellige selskaber arbejder på. Fordelen ved at implementere en ny IT-løsning og samtidig ændre selskabsstruktur er netop, at vi er tvunget ud i en meget synlig forandringsproces, som er rigtig sund i mange henseender,” siger Pernille Frandsen.

Forventer markante fordele

Selve løsningen - Dynamics 365 for Finance and Operations forstærket af Axcite Logistics pakken fra Bredana Axcite - vil give konkrete fordele på en række områder.

”Vi forventer de største fordele inden for produktion, lager, finans, kvalitetskontrol samt CRM,” siger Pernille Frandsen.

Lagerstyringen vil undergå kæmpe forandringer i form af effektivisering med håndterminalløsning og et helt andet overblik end i dag – blandt andet over varereservationer. Kundeservice højnes, og alle funktioner bliver mere enkle og nemmere at udføre for vores medarbejdere. Forsendelsen digitaliseres fuldstændig.

Kvalitetskontrollen, som i dag kører i et separat system, optimeres gennem en langt stærkere løsning i selve Dynamics 365.

CRM løsningen tager også et kvantespring frem i form af den integrerede Sales app i Dynamics 365:

”Det bliver en kæmpe fordel, at vores 15 sælgere og agenter verden over kan arbejde med kunderegistrering og rapportering i et system, vi alle kan tilgå,” siger Pernille Frandsen.

”Det, at Dynamics 365 er webbaseret og dermed kan tilgås overalt i verden og på alle enheder, PC, tablet og telefon, er vi meget tiltrukket af.”

Smartere arbejdsgange og digitalisering
sammen med kunder og leverandører

På det praktiske plan og gennemgående for hele koncernen er det et mål at undgå genindtastning.

”Alle arbejdsgange skal digitaliseres så meget som muligt: Ordremodtagelse, modtagelse af fakturaer fra leverandører, afsendelse af fakturaer med mere.

”I forhold til kunderne tager vi investeringen i digitalisering på forkant, så vi ikke bliver valgt fra, fordi det er besværligt at handle med os,” siger Pernille Frandsen.

”Vi ønsker også, at vores nye løsning kan facilitere et endnu tættere samarbejde med både kunder og leverandører til gavn for alle parter.”

Mere fra Bredana Axcite A/S

Bredana Axcite A/S

www.axcite.dk

Bredana Axcite A/S er Microsoft Dynamics partnervirksomhed og har leveret IT løsninger til danske virksomheder i mere end 25 år. Kernen i vores virksomhed er, at vi forstår jeres forretning. De fleste af vores konsulenter er hentet fra industrien, hvor de selv har arbejdet med produktion, logistik eller økonomi. Det betyder, at de kan tage dialogen med din virksomheds fagfolk og være med til at si…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere