FoodTech’s styrke er de personlige møder
Udstillerne på FoodTech fremhæver både de mange leads, messen kastede af sig, og de personlige møder, der førte til såvel handler som nye samarbejder. Også IFC International Food Contest var en succes i lighed med aktivitetsprogrammet, der bød på flere store nyheder.
Fødevareindustriens fagfolk gæstede FoodTech, der med flere end 265 udstillere og et omfattende aktivitetsprogram samlede branchen om alle facetter af både tidens og fremtidens fødevareteknologi. Blandt udstillerne kan man næsten ikke få armene ned efter en vellykket og horisontudvidende messe spækket med dialog, sparring, netværk, relationer, samarbejder og handler. Alt sammen noget, der glæder administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.
”Messen har understreget FoodTechs position som fødevareindustriens fælles mødested, som er kendetegnet ved den særlige synergi, der opstår mellem tre elementer - mødet mellem fagfolk kombineret med højteknologiske løsninger og fremsynede indsigter”, lyder det fra Georg Sørensen, der fortsætter:
”Jeg glæder mig over udstillernes tilbagemeldinger om både nye relationer og styrkelse af de eksisterende. Alt i alt viser det personlige møde igen sin store værdi, og der skal lyde en stor tak til udstillere og besøgende, der sammen med vores mange samarbejdspartnere har skabt tre perspektivrige dage med faglige, personlige dialoger samt en rigtig god messestemning”.
Blandt de mange udstillere på årets FoodTech fandt man automations-virksomheden Scanlox, der deltog for første gang og havde medbragt to store nyheder i form af en AGV-maskine møntet netop på fødevareindustrien og en omnimobil AMR-maskine. Og Scanlox fik i den grad bekræftet, at FoodTech er det rette sted at præsentere innovative teknologier.
”Vores nye maskiner er blevet taget rigtig godt imod, og det har været enormt vigtigt for os at kunne kigge folk i øjnene og blive klogere på, hvad kunderne efterspørger. Det er helt essentielt for os og vores produkter, og vi har mødt repræsentanter fra alle de store fødevarevirksomheder, så vi er meget tilfredse. I det hele taget er det gået fremragende, og vi har fået overvældende mange leads og virkelig god respons - det har været ekstraordinært godt, og vi har erfaret, at FoodTech favner et segment, der er særdeles vigtigt for os”, konstaterer Jan Jakobsen, administrerende direktør i Scanlox.
Også den globale fødevaremaskine-virksomhed Urschel deltog i år for første gang på FoodTech, hvor man var imponeret over messens netværksmæssige kvaliteter. Virksomheden, der især er kendt for sine teknologier inden for opskæring af fødevarer, sætter pris på Foodtech som mødested og tager også hjem med spændende forretningsmæssige perspektiver i bagagen.
”Vi har været meget positivt overraskede og fået flere leads, end vi havde forventet. FoodTech er en god måde at få vores navn ud på, og vi har både fået reetableret kontakten med gamle kunder og mødt en masse nye, potentielle kunder. Det er vigtigt, at vi har et branchesamlende sted som FoodTech, og vores netværk er væsentligt styrket efter tre dage på messen - så det er på alle måder værdiskabende for os at deltage”, fastslår Thomas Baioumi, regional salgschef i Urschel.
Traditionen tro var den kombinerede udstilling og konkurrence IFC International Food Contest også en del af FoodTech, og med cirka 1.100 deltagende mejeriprodukter var der nok at gå på opdagelse i for både fagfolk og andre interesserede. Åbningen og den tilhørende prisuddeling var en velbesøgt succes, og den varede ved messen ud.
Læs også: Kunstig intelligens kan løfte effektivitet og bæredygtighed i fødevareproduktionen
”Det er gået helt fantastisk, og det har virkelig været en stor oplevelse og forløsning at se de mange deltagende produkter udstillet og bedømt. Mejerierne udtrykker enorm begejstring over udstillingen og glæder sig over den flotte modtagelse af deres produkter - oplevelsen er nemlig, at de mange besøgende er gået nysgerrigt og koncentreret til værks, hvilket også har været med til at skabe en helt perfekt, rolig og dedikeret stemning i hallen. Derudover sætter vi naturligvis stor pris på den omfattende mediedækning, som vi har fået fra både lokale, regionale og landsdækkende medier”, lyder det fra Lars Johannes Nielsen, chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer og ansvarlig for IFC.
Kilde: Foodtech
/ PiB