Flere stiller særlige krav til containerpakningen
Et stigende antal virksomheder stiller specielle krav til, hvordan containere skal pakkes og varer leveres, oplever Lemvigh-Müller, der netop har sendt en specialpakket container til Asien.
Flere og flere virksomheder stiller særlige krav til hvordan leverandøren skal pakke varerne i containeren og foretage leveringen, oplever grossisten Lemvigh-Müller.
Senest har virksomheden pakket en 40 fods container med værktøj, måleudstyr og tekniske artikler i særlige pakkezoner, for at møde køberens krav. Containeren er blevet sendt afsted til Asien, hvor varerne skal bruges på skibsværfter i Kina og Korea - frem til midten af 2018 følger 35 containere efter.
Læs også: Momsændringer kan være kritiske for Post Nord S og DF vil hjælpe
Hos Lemvigh-Müller har man seks medarbejdere ansat i et såkaldt SCM-center, udelukkende for at hjælpe kunderne med de særlige krav. Centeret har i flere år været en del af grossistens centrallager i Kolding, men rykkede i oktober ud i en nabobygning som følge af det stigende behov for specialløsninger.
Specielle krav kan eksempelvis være krav til, hvorvidt varerne bliver sejlet eller fløjet til leveringslokationen, om de pakkes på varmebehandlede paller, og om de pakkes per ordrelinje eller stykliste.
Læs også: Jet Time indstiller fragtflyvning
Når virksomheder stiller særlige krav til grossisten, er det ekstra vigtigt, at der ikke sker fejl, fortæller SCM-centrets driftsleder, Jimi Nielsen:
Mangler der en enkelt vare til fx en olieplatform i Nordsøen, er det en særdeles dyr affære at eftersende den, så der må faktisk ikke ske fejl, når vi plukker og pakker på SCM-centret. Derfor er vi enormt grundige og dobbelttjekker alle varer, når de indlagres, og når de plukkes og sendes. Vores kunder bruger os netop, fordi vi kan noget særligt, og fordi de har strenge krav til pakning og levering.
-CHM