12.03.2021 | Strategi & ledelse
To eksperter i risikoanalyse bliver til én under navnet Everstream Analytics
Resilience360 og Riskpulse var begge eksperter indenfor forsyningskæderisikoanalyse. Sidste år fusionerede de to virksomheder, og nu relancerer de sig selv under navnet Everstream Analytics.
Everstream Analytics har slået deres evner sammen og udviklet The Next Generation-platformen. Arkivfoto.
Everstream Analytics er en ny stor spiller indenfor analyse af forsyningskæderisici. Virksomheden er en fusion af DHL’s Resilience360 og Riskpulse, som integrerer hinandens kapabiliteter ind i en samlet ny platform: The Next Generation-platformen.
Det nye navn henviser både til forsyningskæden, hvor en uafbrudt strøm af varer bevæger sig på tværs af kloden. Men det henviser også den uendelige mængde data, som virksomheden hver dag behandler, overvåger og analyserer for produktions-, logistik- og detailvirksomheder.
Virksomhedens mål er nu, at – i endnu højere grad end før – at kunne assistere deres kunder igennem alle faser af planlægning, sourcing, produktion og distribution. Ved at kunne identificere risici for forstyrrelser i forsyningen og give virksomheder redskaber til at håndtere de, der dukker op, ønsker at Everstream at gøre kunders forsyningskæder både mere modstandsdygtige og smidige.
Læs også: Indspark: Vækst i global handel kalder på risikostyring
”Vores unikke kapabiliteter kommer fra at anvende kunstig intelligens på fortrolige data i en nødvendig skala, sammenlagt med vores teams store ekspertise i risikoanalyse af forsyningskæder. Vi mener, at risikoanalyser burde være indlejret i digitaliseringen af forsyningskæder og data-drevne beslutninger – og vores API-centreret tilgang muliggør dette. Det gør vores kunder i stand til at gøre risici til en konkurrencefordel. Som vores nye tagline siger; vi hjælper vores kunder med at ”Komme foran hvad der venter forude”, forklarer David Shillingford, adm. direktør for Everstream Analytics i en pressemeddelelse.
Indtilvidere består Everstream Analytics’ kunder både af Fortune 500-virksomheder med store, komplekse forsyningskæder, såvel som virksomheder, der først lige er gået i gang med at styrke sin forsyningskæde.
- KCP
Innovation

Verdens første el-betonlastbil fylder 1 år
Unicon A/S har i over 1 år haft en Volvo FE Electric betonbil i drift i København og omegn og flere elektriske betonbiler bliver leveret i 2023. Unicon ønsker at bidrage til den grønne omstilling og arbejder målrettet på at hele flåden af betonbiler skal være emissionsfri i 2035. Det var derfor et naturligt valg at lave verdens første serieproducerede elektrisk betonbil i samarbejde med Volvo.
Innovation

Genbrugshandsker skal sænke hospitalers klimaaftryk
Dansk udviklingsprojekt vil på to år skabe et cirkulært alternativ til de blå éngangshandsker af det syntetiske gummi nitril – til gavn for sundhedsvæsenets grønne omstilling og forsyningssikkerheden af værnemidler.
Branchenyt

Ny standard gør op med brug-og-smid-væk-kulturen
Danmark står i spidsen for udviklingen af en ny europæisk standard, der skal give virksomhederne konkrete værktøjer til at tænke genbrug, genanvendelse og reparerbarhed ind i designfasen af nye produkter. Forbrugerrådet glæder sig over den nye standard, som kan være med til at gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen.
Lager & distribution

Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed
Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.
Branchenyt

Svenske Nynas digitaliserer forsyningskæden
Det svenske specialolieselskab Nynas indgår samarbejde med it-selskabet Tech Mahindra. Partnerskabet skal transformere Nynas’ eksisterende forretning og udvide deres IT-landskab med agile, skalerbare og intelligente systemer.
Branchenyt

Satser på serviceaftaler og montering med ny ansættelse
Postkasseanlægsleverandøren Renz starter en helt ny serviceafdeling, der skal gøre virksomheden til totalleverandør, give mulighed for serviceaftaler og skabe tættere kontakt til kunder og projekter. Serviceafdelingen får en ny mand ved roret.