DHL tester briller til vareplukning
I forbindelse med udviklingen og optimeringen af briller til vareplukning tester DHL nu den smarte opfindelse i lande som Storbritannien og USA. Tidligere tests med syns-plukningen viser færre fejl og øget produktivitet på lagrene.
I samarbejde med en række forskellige brancher har DHL opfundet den ultimative brille til plukning af varer. Inden brillen sættes i produktion, skal den testes omhyggeligt, og nu er turen kommet til lagre i bl.a. Storbritannien og USA.
Vi glæder os over at kunne teste og udvikle syns-plukningen yderligere en løsning, som inden længe vil være tilgængelig for vores kunder, siger administrerende direktør hos DHL, John Gilbert, i en pressemeddelelse.
Læs også: Plukkevognen følger selv med rundt på lageret
Han fortæller videre:
Vigtigst af alt er dog, at denne teknologi ikke kun et er skridt i retning af at kunne digitalisere manuelle processer, som foregår på gulv-niveau, det tager os også et skridt nærmere Industri 4.0..
Fra test til implementering
DHL har arbejdet sammen med Google og producenten Vuzix om plukke-brillerne, som er skabt ud fra avanceret teknologi, og som udleveres til vareplukkerne på diverse lagre.
Brillerne bliver testet inden for forskellige segmenter såsom detailhandlen, motorindustrien og teknologibranchen. Resultaterne vil videre blive brugt til at fastslå potentialet for yderligere implementering.
Læs også: Ny lagerrobot kan plukke enkeltvarer
Syns-plukningen blev indledningsvist testet i Holland i 2014, og konklusionerne var, at brillerne medførte en forøget produktivitet, færre fejl og en overordnet tilfredshed blandt medarbejderne.
Hos DHL er det forventningen, at avanceret teknologi, robotter og Internet of Things vil være en stor del af virksomhedens DNA i fremtiden.
- KLZ
I videoen nedenfor kan du se og høre mere om, hvordan syns-plukningen fungerer: