DHL lancerer nye innovationscentre
Med en omsætningesfremgang på 1,9 bio. dollars på "tingenes internet" satser DHL nu massivt på forskning og innovation inden for SCM.
Med genåbningen af sit Innovation Center nær Bonn og et nyt på vej i Singapore varsler logistik- og kurervirksomheden DHL, at de ruster op til fremtidens SCM-løsninger.
Investeringen i innovation skal ses i lyset af en undersøgelse, DHL har lavet i samarbejde med Cisco. Her fremgår det, at tingenes internet alene vil se en omsætningsfremgang på 1,9 bio. dollars i 2020. Derfor har DHL nu investeret i centrene for at sikre sig en fremtrædende position i fremtiden.
Læs også:Transportører ruster sig til nye tider
De innovative idéer vil være styrende for vores fremtid. Hos Deutsche Post DHL er en kundeorienteret tilgang nøglen til to af vores store ambitioner. Den ene er, at vi vil have en pionérrolle i at udvikle bæredygtige logistikløsninger, der passer på jorden. Den anden er, at vi vil være førende i at udvikle de løsninger, som vores kunder efterspørger mest, siger Frank Appel, der er adm. direktør for Deutsche Post DHL Group.
Læs også: Amazon distribuerer pakker via undergrunden
Centrene, hvoraf det nye i Singapore bliver opført til den nette sum af 100 mio. dollars, skal arbejdet udformes i tæt samarbejde med DHLs trend research team. For det handler om at afkode kundernes behov i fremtiden.
Al erfaring viser os, at innovation skal være kundeorienteret. En virksomhed finder bedst på nyt ved at lytte til kundernes behov og ved proaktivt at dele best practice-erfaringer på tværs af brancher og sektorer, siger Matthias Heutger, der er senior vice president for Marketing & Development hos DHL Customer Solutions & Innovation.
-JPN