29.10.2019  |  Strategi & ledelse

Case: Dansk fabrik fjerner papirarbejdet

Indhold fra partner Hvad er dette?

Tilbage i 2016 skete alle registreringer på papirformularer, og opgaver blev tildelt når hvert skiftehold startede. I dag bruger Superfos Gluus app til at udføre over 25.000 opgaver og registreringer om året. Dette sparer tid og fører til færre fejl.

Baggrund

Fabrikken i Randers laver sprøjtestøbning. Over tre vagter driver 110 medarbejdere 67 automatiske maskiner og producerer rundt en milliard plastvarer om året.

Situation

Superfos skal overholde kvalitets-, sundheds-, sikkerheds- og miljøbestemmelser. Desuden er der også meget vedligehold og servicering af produktionsudstyr. Før i tiden brugte virksomheden klassisk kvalitetsstyringssoftware til at vedligeholde arbejdsgangene i ledelsessystemet. Dette var ren dokumentstyring. Alle arbejdsopgaver blev overdraget “håndholdt” af lederen i begyndelsen af hver vagt. De nødvendige registreringer skete på papirformularer.

Udfordring

Hvordan standardiserer og forbedrer vi arbejdsgangene?

Ledelsesteamet formulerede en vision om at lave flere medarbejderdrevne forbedringer og digitalisere håndteringen af manuelle opgaver.

Dette skulle forkorte vejen fra idé til Standard Work og resultere i tidsbesparelser og færre fejl.

Løsning

Vi lader ledere og medarbejdere digitalisere deres egne arbejdsgange i Gluu

Efter grundige overvejelser valgte Superfos Gluu. Platformen giver dem mulighed for at designe arbejdsgange og så tilføje arbejdsinstruktioner og opgaver. De vises så på tablet eller mobil til rette medarbejderne på rette tid.

Med dette system får lederne øjeblikkeligt feedback og kan ændre og kommunikere i én arbejdsgang, så løbende forbedringer gøres enklere.

Med Gluu platformen er vi i stand til at finde nye effektiviseringsmuligheder, da det er lettere at forstå og optimere vores tværgående processer helt ud i produktionsleddet. Samtidig har Gluu en ny funktion der gør. at medarbejderne selv kan gøre vores papirformularer digitale. Her ser vi en stor tidsbesparelse ved ikke at skulle håndtere registreringer på papir længere. Registreringerne sker nu i app’en.”, Hanne Bloch Andreasen, fabrikschef hos Superfos i Randers.

Mere fra Gluu

Gluu

www.gluu.biz

Gluu er en online platform til at få succes med forretningsprocesser. Tre produkter i én, tæt integreret platform gør enhver forretningsproces lettere at lave, forstå, udføre og forbedre. Både for dem der laver processen og dem, der udfører den.  Vi tror på, at procesforbedringer kommer helt af sig selv, hvis vi giver dem, der udfører arbejdet, de rigtige værktøjer. Gluu platformen…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere