Dårlige mobil-hjemmesider koster leverandører kunder

Smartphones og tablets har taget over som de foretrukne enheder, når virksomheder i USA køber ind. Men mange leverandørers hjemmesider er slet ikke gearet til mobilvisning, og det koster kunder.

En ud af fem adspurgte i Forbes undersøgelse tilkendegiver, at deres virksomheds indkøbssystemer slet ikke understøtter mobile enheder. Foto: Photos.com..

21.11.2013

SCM.dk

Indkøbsansvarlige i USA bruger i stigende grad mobile enheder som smartphones og tablets til virksomhedens indkøb, viser en ny undersøgelse fra Forbes Insights blandt 511 beslutningstagere i amerikanske virksomheder.

Læs også: Sikker smartphone på jobbet

Ifølge undersøgelsen har de adspurgte ikke udelukkende taget de mobile enheder til sig, når de leder efter produkter og serviceydelser fra potentielle leverandører. Selve købet foregår også i stigende grad direkte via mobil-hjemmesider og apps. Faktisk har en ud af fire foretaget et direkte køb på den måde. Halvdelen af indkøbene lå i spændet mellem 1.000-10.000 dollars, mens 18 procent havde svunget firmaets kreditkort for mere end 10.000 dollars.

Hjemmesider er ikke kompatible
Men dermed er alt ikke fryd og gammen. Mange af leverandørernes hjemmesider er slet ikke kompatible med de mobile enheder, og mange af de, der har lagt sig i selen og lanceret særlige mobilsider og apps, får bedømmelsen, at de er vanskelige at finde rundt i og bruge.

Mere end en ud af tre adspurgte, der endnu ikke har brugt en mobil enhed til indkøb, svarer således, at alt for mange af leverandørernes apps er svære at læse og navigere rundt i. Samtidig tilkendegiver 73 procent, at en dårlig oplevelse med en mobilside eller app gør det mindre sandsynligt, at de vil handle med virksomheden bag.

Her og nu-faktoren
Richard Mooney, managing director i det globale marketingsfirma Essence, ser stigningen i brugen af mobile enheder til indkøb som et udtryk for en her og nu-faktor.

”Det handler i sidste ende om mit behov. Hvis nogen fortæller om et produkt eller en service, jeg aldrig har hørt om, finder jeg min mobile enhed frem for at finde ud af mere, i stedet for at prøve på at huske på det til næste gang, jeg sidder foran desktoppen”, siger Richard Mooney til Forbes.  

Læs også: Høj kompleksitet i forsyningskæden udfordrer kundetilfredsheden

Mobilt indkøb handler dog om mere end et skift i hardwaren. Det varsler en ny tid, der emmer af fleksibilitet og agilitet i forretningslivet. Indkøberne er allerede gået all-in på mobilitet, så nu er det op til B2B-segmentet at gribe mulighederne og skabe nogle mobile hjemmesider og apps, der sikrer simple og sømløse transaktioner, skriver Forbes. 

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

16.07.2024SCM.dk

Maersk tager levering af første 777 fragtfly

16.07.2024SCM.dk

Logistikvirksomhed får global anerkendelse for bæredygtighedsindsats

18.06.2024SCM.dk

Det offentlige indkøb bør tage den grønne førertrøje på

17.06.2024SCM.dk

Indkøberne har kåret Danmarks bedste B2B webshop

11.06.2024SCM.dk

Landbrugets omstilling kræver nye værdikæder

03.06.2024SCM.dk

Klimarådet: Miljømærkede offentlige indkøb mangler politisk fokus

28.04.2024SCM.dk

Større sikkerhed for ansvarligt tømmer på vej

24.04.2024SCM.dk

Farvestoffer og additiver spiller hovedroller i dansk tekstilprojekt

Jobmarked

Se alle

Tasklet Factory

Softwareudvikler til Tasklet

Vi søger lige nu en dygtig kollega til vores #TeamCode til at bidrage med at udvikle vores mobilapp, der effektiviserer lagre verden over.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

14.08.2024

Apport Systems A/S

Sales And Administration Coordinator

Her hos Apport Systems A/S er vi på udkig efter en ny medarbejder, der skal være med til at få dagligdagen på vores kontor i Risskov til at glide let. Er du en haj til administrative opgaver inden for bogholderi, salg og kontor? Perfekt, så læs med her.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Technical Documentation Engineer / Technical Writer

Kan du formulere og forenkle tekniske instruktioner og skabe gode brugeroplevelser i interaktionen mellem menneske og maskine? Og motiveres du af en varieret hverdag som en del af et stærkt team og muligheden for at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger? Så er det dig vi leder efter!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Service Specialist

Har du en dybdegående teknisk viden og en passion for fejlfinding, og drømmer du om at udforske verden? Vi leder efter en dygtig Service Specialist med en solid baggrund og kendskab til både mekanik, elektronik, samt PLC.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværkssikkerhed

Vil du opkvalificere dine færdigheder inden for netværkskommunikation? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at sikre virksomhedens netværk mod angreb.

Dato

26.08.2024

Tid

13:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Udviklingsmetoder og udviklingsprocesser

Vil du styrke dine kompetencer inden for systematiske metoder til analyse, design og implementering af objektorienterede systemer? Så er dette kursus, som også er et diplommodul, interessant for dig.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - aften

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Sådan får I (bedre) styr på jeres varer i transit

Landed Cost modulet i Dynamics 365 giver jer en stribe fordele

Dato

27.08.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Fra specialist til leder

Vil du have mere viden om de krav, der stilles til ledere i erhvervslivet? Og vil du udvikle dine ledelseskompetencer? Så tag dette kursus, som også er et diplommodul modul, og få sat fokus på dit potentiale i overgangen fra rollen som specialist til rollen som leder.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup