Adm. direktør for Frode Laursen giver stafetten videre

Logistik- og transportvirksomheden Frode Laursens mangeårige ejer Thorkil Andersen overlader den 1. april rollen som adm. direktør til direktør Thomas Corneliussen. I stedet bliver han bestyrelsesformand for virksomheden.

Thorkil Andersen (th.) fortsætter i Frode Laursen som bestyrelsesformand, men overlader posten som adm. direktør til Thomas Corneliussen (tv.). Foto: Frode Laursen A/S..

31.03.2021

SCM.dk

Den 1. april 2021 bliver Thorkil Andersen, 64, bestyrelsesformand for Frode Laursen A/S. Han trækker sig samtidig tilbage som adm. direktør fra virksomheden, som han siden 1988 har ejet og ledet.

”Frode Laursen har fyldt meget i mit liv, og vil fortsat gøre det. Nu får jeg en anden rolle som bestyrelsesformand, hvor jeg glæder mig til at følge Frode Laursen lidt mere på afstand og stadig tage del i den strategiske udvikling af virksomheden”, siger Thorkil Andersen i en pressemeddelelse.

Læs også: Blue Ocean Robotics modtager endnu en blåstempling med ”Verdens Mest Innovative” Top 10-placering

Ny adm. direktør bliver Thomas Mølschow Corneliussen på 55. Thomas Corneliussen er uddannet HD i Logistik, har en bred baggrund indenfor logistik og transport i Danmark og udlandet, og har de seneste fire år siddet i direktionen i Frode Laursen.

”Det er lidt specielt at tage over efter en stærk ejerleder, men vi har forberedt os grundigt og har en stor gensidig respekt og tillid opbygget gennem mange års samarbejde i koncernen. Desuden har vi med en ny, fremtidssikret struktur og styrkelse af den øvrige ledelse skabt en stærk platform for de kommende år, hvor kunderne vil komme endnu mere i fokus”, udtaler kommende adm. direktør Thomas Corneliussen.

Fremtiden står i udviklingens tegn

Thorkil Andersen, der har ejet og ledet Frode Laursen A/S siden 1988, forklarer valget af sin efterfølger: ”Med valget af Thomas Corneliussen vil vi fortsætte den positive udvikling i forhold til kunder, styrkelse af organisationen samt fokus på den grønne omstilling. Samtidig tilpasser vi virksomheden, så vi fremover yderligere kan styrke samarbejdet med vores kunder. Med Thomas sikrer vi kontinuitet for medarbejderne, fordi han har en dyb forståelse for virksomheden og dens værdigrundlag”.

Det er ikke første gang Thomas Corneliussen skal agere adm. direktør. Forud for hans stilling som direktør i Frode Laursen var han gennem 12 år adm. direktør i Skanol A/S -  en virksomhed, som er delvist ejet af Frode Laursen koncernen. Nu ser han frem til sin nye rolle.

Læs også: Coolshop styrker virksomheden med ny 25 procent-medejer

”Frode Laursen er en helt særlig virksomhed med stærke værdier og usædvanligt dedikerede og fagligt dygtige medarbejdere i fem lande. Jeg glæder mig til at overtage ansvaret, og fortsætte den gode udvikling, som virksomheden er inde i. Strategien ligger fast, og vi har et stærkt grundlag for at udvikle Frode Laursen yderligere gennem de kommende år i et marked præget af hård konkurrence samt fokus på grøn omstilling og digitalisering”, afslutter han.

Bestyrelsen i Frode Laursen A/S fortsætter som hidtil bortset fra, at Thorkil Andersen indtræder som formand i stedet for Kim Frimer, der fortsætter som bestyrelsesmedlem. Kim Frimer fortsætter som formand for bestyrelsen i moderselskabet TA Logistics A/S.

- KCP

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Resten af ledelsen skal også forstå ESG

22.11.2024SCM.dk

Industrispecialist opkøber endnu en værktøjs-aktør

21.11.2024Hans Schourup A/S

Sponseret

Ny samarbejdsaftale mellem WELAND Solutions og Hans Schourup A/S

21.11.2024SCM.dk

Logistikleverandør bruger AI i stort samarbejde med nøgleaktører

20.11.2024SCM.dk

26 millioner skal hjælpe endnu flere virksomheder med grøn omstilling

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online