11.03.2021 | Branchenyt
Case: Voice picking hjælper Imerco på centrallageret
Indhold fra partner Hvad er dette?
Isenkramkæden Imerco anvender stemmestyret plukning (voice picking) på deres centrallager til at optimere plukkeprocesser. Her foregår varepluk til butikkerne ved hjælp af en stemmebaseret løsning med trådløse headsets.
Isenkramkæden Imerco anvender stemmestyret plukning (voice picking) på deres centrallager til at optimere plukkeprocesser. Her foregår varepluk til butikkerne ved hjælp af en stemmebaseret løsning med trådløse headsets.
Imerco er Danmarks og Skandinaviens førende isenkramkæde med stor webshop og et landsdækkende butiksnet. Hver dag plukkes og pakkes der flere tusinde varer til de mere end 160 butikker fra det store centrallager i Vallensbæk. Derfor er det altafgørende med en effektiv lagerdrift og de rette værktøjer, der er med til at opretholde størst mulig produktivitet.
Gennem et samarbejde med it-virksomheden Delfi Technologies, har Imerco implementeret stemmestyring på lageret med Vocollect, et førende system inden for voice picking.
Stemmestyret pluk er mere effektivt
Voice-teknologi kan anvendes til mange forskellige lagerprocesser. Imerco anvender Vocollect til at plukke varer til kædens butikker.
På centrallageret sendes plukordrer via lydinstrukser til Vocollect-løsningen, der består af trådløse stemmeenheder og headsets. På den måde kan lagermedarbejderne have hænderne fri, mens der plukkes og pakkes varer.
Læs også: BAUHAUS først med ny teknologi til Click & Collect
- Gennem voice-picking kan vi booste effektiviteten på lageret. Med Vocollect bruger vi stemmestyrede arbejdsgange til at frigøre medarbejdernes hænder og øjne. Det hjælper os til at arbejde mere effektivt og fokusere på den pågældende opgave, siger Lars Stokholte, Head of Logistics hos Imerco.
Når der modtages en plukkebesked, finder lagermedarbejderen frem til den rette placering og bekræfter herefter lokationen forud for pluk. Alt sammen foregår via stemmestyring.
Fokus på logistik og processer
Annette Wegeland, IT-logistik koordinator hos Imerco, har været med til at indføre Vocollect i samarbejde med Delfi Technologies. Ifølge hende, er det vigtigt med en it-leverandør, der også er en samarbejdspartner og kan tilbyde den nødvendige rådgivning og support.
Læs også: Succesfuld e-handelskomet har åbnet nyt kæmpelager på 10.000 kvadratmeter
- Med den rette tech-virksomhed i baghånden, kan vi koncentrere os 100% om vores logistik og processer. Det er altafgørende for os – og det kan vi qua vores samarbejde med Delfi Technologies, fortæller hun.
Vocollect sikrer bevægelsesfrihed på lageret
Efter at have implementeret stemmestyring på lageret, har Imerco fået en trådløs løsning, hvor medarbejderne ikke behøver bøvle med kabler eller tilsluttede enheder. På den måde kan de i stedet bevæge sig frit rundt på lageret.
Som certificeret Vocollect partner, kan Delfi Technologies levere og supporte det nødvendige Voice-udstyr fra Honeywell. Den stemmestyrede løsning hos Imerco består af trådløse stemmeenheder (Vocollect Talkman A720) med håndfri betjening, som foregår via trådløse headsets (Vocollect SRX3).
Gennem høj støjreduktion og indbygget mikrofon, kan man opnå den nødvendige stemmegenkendelse, der er med til at optimere produktiviteten på lageret.
Om Imerco
Imerco er Danmarks og Skandinaviens største isenkramkæde, som også driver en af Danmarks største kundeklubber, Imerco+, med over 1 mio. medlemmer. Kunderne kan i dag handle i mere end 160 Imerco-butikker fordelt udover hele landet samt online på webshoppen imerco.dk.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: Rigtig Kaffe får hjælp med dynamiske priser i showroom
Rigtig Kaffe har mere end 5.000 produkter i sortimentet på webshoppen. Selvom det kun er udvalgte produkter, som er udstillet i showroomet, gav det rigtig god mening for virksomheden at implementere digitale prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Procesoptimering har elimineret spildtid og plukfejl hos Heka Dental
Produktionsvirksomheden Heka Dental designer og producerer tandlægeunits, som sælges i Danmark og i det meste af verden. Med ambitionen om at skabe konkurrencemæssige fordele, har Heka Dental indgået et samarbejde med it-virksomheden Delfi Technologies
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: HimmerLand Resort har vokseværk og digitale ambitioner
I Nordjylland finder man det luksuriøse resort HimmerLand. Udover nye aktiviteter og oplevelser er HimmerLands digitale ambitioner også i udvikling. Et af de nye initiativer er digitale skilte, der skal kommunikere med gæsterne på resortet.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte
Den lokale vinbutik i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. En vækstrejse er i gang og man er nu gået all in på digitalisering af butikken. Her er man gået fra at skrive prismærker i hånden til en fuldt ud digital løsning med komplet overblik og adgang t
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Supervin: Jyllands største vinbutik har succes med digitale prisskilte
I Hjørring bliver der langet masser af vin over disken hos Supervin. Virksomhedens populære webshop står for 90 procent af omsætningen, hvilket har krævet nye digitale initiativer i butikken. Supervin har derfor implementeret digitale prisskilte fra Delfi
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Digitale prisskilte er en succes blandt baby- og børneudstyr hos Pixizoo
Onlinesuccessen Pixizoo er kommet for at blive. En ny kapitalindsprøjtning og nye tiltag skal være med til at realisere virksomhedens ambitiøse vækstmål på 20 procent om året, blandt andet ved hjælp af digitale prisskilte fra Delfi Technologies
Indhold fra partner